maandag 22 oktober 2012

Boodschappen week 42

Gelukkig ben ik inmiddels al weer flink opgeknapt. Geen heftige verschijnselen van voorhoofdsholteontsteking meer, geen hoofdpijn, geen koorts, geen pijnlijk hoofd bij hoofd vooroverbuigen. Heerlijk! Ik voel me weer een stuk fitter.
Doordat ik mij niet zo fit voelde, heb ik weinig boodschappen gekocht. Gewoon niet zo veel puf voor. Dus was er in het afgelopen weekend ook niet zo veel meer in huis. Niet erg, ik heb uit voorraad een lekkere maaltijd voor 4 personen gekookt.
Mijn boodschappen:

Week 42  -  15 - 22 oktober 2012
*=aanbieding    @=afgeprijsd    WAAR PRIJS
bananen, 5 stuks 1 kg AH 1,00
brood, hele volkoren AH 1,29
salami AH 2,05
brie* AH 1,35
blauwe kaas AH 1,02
leverworst AH 0,64
uien, 2 kg AH 1,27
sperziebonen, diepvries, 450 gr AH 0,59
bos worteltjes* AH 0,69
rode paprika AH 0,35
spekreepjes AH 1,70
haringfilet, gerookt AH 1,64
groene pesto AH 1,39
mie-nestjes AH 0,99
paddestoelen bouillonblokjes* AH 0,85
yoghurt, 1 liter AH 0,65
chocoladevla, 1 liter AH 0,75
vanillevla, 1 liter AH 0,59
limonadesiroop* AH 1,70
rode port* AH 5,48
volkoren biskietjes, rol* AH 0,55
gevulde speculaas, 2x AH 1,30
TOTAAL week 42   27,84

Vooral de fles port valt op. Een heerlijk verwennerijtje voor de herfstvakantie!
En ik heb weer gerookte haringfilet gekocht! Ik had 1,5 week geleden aan de chef gevraagd waarom die niet meer in het assortiment zaten. Nou, hij kon ze best bestellen en dan waren ze de volgende dag na 3 uur aanwezig. En dat was inderdaad zo! Lekker! Als ze er weer niet zijn, dan vraag ik weer.
In de volgende week zijn er niet zo veel aanbiedingen bij AH die voor mij echt de moeite waard zijn. eigenlijk alleen de aardappels en de broccoli. Twee zakken aardappels voor 1 prijs en broccoli voor 79 cent per pond.
Misschien koop ik ook wel Elstar appels, die zijn 1,33 per kg. Nog steeds wel vrij prijzig, maar de oogst was slecht, dus veel goedkoper zullen ze niet worden. Ik heb besloten nooit meer Jonagold te kopen, die appels zijn meestal het goedkoopst, maar ik vind ze echt niet lekker. Dat doe ik dus niet meer. goedkope appels kopen die ik niet lekker vind!

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer opgeknapt bent. Geniet van je vrije week en lekker gaan zwemmen! kwam vorige week een nieuwe blog tegen "simoon bespaard" kan haar niet terug vinden, wie weet raad. groet marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt er op dat Simoon even uit de lucht is. Ik heb wel de link naar haar profiel weten te vinden: http://www.blogger.com/profile/05931581492901307542

      Verwijderen
    2. Toch gevonden en toegevoegd aan de blogs die ik volg!

      Verwijderen
  2. Een fijne vakantie met misschien nog zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad geen dingen tegen heug en meug zitten eten omdat het goedkoper is. Ik vind die Jonagold ook echt niet lekker, droog en meelachtig, jak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OHHHHH ik wist niet dat AH ook gerookte haringfilet verkoopt, daar ga ik snel eens naar kijken. We eten het altijd bij de lunchrestaurants die we in Frankrijk vaak bezoeken. Meestal verwerkt in stukjes in aardappel salade, een van de heerlijke salades die bij het buffet staan. Maar ook met seleriesalade is het heel lekker. Nu ik weet nodig 7 kilo kwijt moet is het ook een heel goed produkt om in mijn menu te verwerken.
    Dank voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.