dinsdag 12 november 2013

Actie!!!

Als ik naar de beelden kijk van na de enorme ravage op de Filipijnen dan voel ik me helemaal overweldigd! Stel je voor dat zoiets hier zou gebeuren! Wat een ellende. Veel mensen daar zijn letterlijk alles kwijt: hun familie, hun huis, hun middelen van bestaan. Het lijkt een beetje op de tsunami in Banda Atjeh in december 2004, waar ook alles weggevaagd was.
Wat zijn wij dan rijk met al onze spulletjes en onze inboedelverzekering die gewoon de stormschade dekt. Denk maar niet dat de mensen daar verzekerd zijn, hooguit een rijke enkeling. De meesten zijn echt alles kwijt.
Komende maandag zal er een nationale actie gehouden worden (Klik).
Ik ga nu al geld storten op Giro 555. Dat geld haal ik uit het potje van de Euroclix verdiensten. Ik heb ook in 2004 honderd euro geschonken. Dat doe ik nu weer!
van het internet
Ik roep al mijn lezers op om een gift te doen. Ook al heb je het gevoel dat jouw gift maar een druppel op een gloeiende plaat is, realiseer je wel dat vele kleintjes één grote maken. In Nederland is in 2004 ruim 205.000.000,- euro ingezameld (wat een enorm bedrag eigenlijk!). Het lijkt me dat deze slachtoffers in de Filipijnen ook zeker ondersteuning verdienen van een rijk land als Nederland!

15 opmerkingen:

  1. Er zijn zoveel mensen hulp nodig.. Het lijkt niets uit te maken, maar wij kijken naar de hele ramp.
    Als we kijken naar een gezin, voor 100 euro kunnen ze drie maanden vooruit met eten. Dat is geen druppel op een gloeiende plaat, dat is levensveranderend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo moet je het inderdaad bekijken, en als je alleen naar de grote ramp kijkt en iedereen doet dat, dan gebeurt er dus niets.

      Verwijderen
  2. Wat goed dat je mensen aanzet om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het doel op zich , om geld in te zamelen voor die hulp is goed , maar .... giro 555 is twijfelachtig .....
    en hoeveel blijft er aan de strijkstokken hangen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uh... je bent in Nederland ook niet verzekert tegen rampen.
    En een typhoon valt niet onder het kopje 'storm'.

    Ik weet nog niet of ik wat stort, want een hekel aan grote organisaties met grote strijkstokken en dure directeuren. Dus als er wat gestort wordt is het niet op giro 555

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ook geld storten op het gironummer van het Rode Kruis: 7244. Dat gironummer staat vanaf gisteren open voor de hulp aan de slachtoffers op de Filipijnen.

      Verwijderen
  5. Waarschijnlijk blijft er geld aan de strijkstok hangen of komen hulpgoederen niet aan. Maar niets geven betekent helemaal geen hulp. Ik heb ook gegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In 2004 heb ik ook gegeven, ik zeg altijd maar weer: ook al geef je maar een euro, als iedere nederlander dit zou doen dan heb je een mooie pot met geld! Ik ga ook weer storten...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb gestort op 't nummer van heetens hulpgoederencentrum, http://www.hhcp.nl/
    een kleine organisatie waar 'k een beter gevoel bij had/heb dan bij de grotere
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij geven wel maar niet via 555, ik stort of op het rode kruis of op artsen zonder grenzen, daar heb ik een beter gevoel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga ook geven, alleen niet aan 555 maar een kleinere organisatie die ter plekke daar werkt. Dat heb ik vorige keer ook gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga ook geven, waarschijnlijk 25 euro. Zag gisteravond op P&W een gast die half Phillippijnse is en een stichting heeft die zich toelegt op het helpen van kinderen. Zij heeft veel familie in dat land die de situatie goed kennen. Niet zo moeilijk om meer over haar stichting te weten te komen via P&W. Wat giro 555 betreft ik vind het schandelijk dat deze stichting zo slecht bekend staat, waar is al dat geld gebleven voor Haïti?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In de kerken gaat er zeer waarschijnlijk ook ingezameld worden.
    Via "Kerk in Actie".
    Bij deze organisatie blijft er weing aan de strijkstok hangen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.