donderdag 3 april 2014

Bel-me-niet register

Als je het hinderlijk vindt om benaderd te worden door reclamejongens en -meisjes van callcentra, dan kun je je inschrijven in het Bel-me-niet Register.
 Ook hier vind je informatie over het register. Als je je inschrijft, dan wordt je telefoonnummer geblokkeerd en kun je niet meer gebeld worden. Het wonderlijke is, dat dit een tijdje goed gaat en dan ineens dan is de blokkade kennelijk opgeheven en dan word je weer gebeld. Gisteravond was het weer zo ver. Natuurlijk onder etenstijd en het meisje begon met: hebt u een momentje? Nee, dat heb ik niet, in ieder geval niet om dingen te kopen die ik niet nodig heb en waar ik niet om gevraagd heb. En bij mijn weten ben ik al weer een aantal jaren geleden geregistreerd in het Bel-me-niet Register en daarvóór ook al eens! Zou dat na verloop van tijd niet meer gelden? Ik heb me voor de 3e keer opnieuw ingeschreven en nu hoop ik dat ik er voorlopig weer van af ben!

Ik heb nog even zitten lezen op de site van ConsuWijzer en nu snap ik waarom ik weer gebeld werd! Dit staat er:
Wat is Infofilter?
Stichting Infofilter is de voorloper van het Bel-me-niet Register. Bedrijven konden Infofilter vrijwillig gebruiken om te zien of een consument niet gebeld wil worden.
Op 1 oktober 2009 is Infofilter gestopt. Iedereen die op dat moment stond ingeschreven, is vanzelf aangemeld bij het Bel-me-niet Register.
Let op!
Een inschrijving bij Infofilter was slechts drie jaar geldig. Zo zijn ze ook overgezet naar het Bel-me-niet Register. Dat betekent dat u zich na verloop van tijd opnieuw zult moeten aanmelden. Wanneer u zichzelf aanmeldt, is de inschrijving wel oneindig.

Ik had me dus destijds ingeschreven bij het Infofilter!

Ik ben altijd zeer terughoudend in het afgeven van mijn telefoonnummer. Als je zelf je telefoonnummer geeft, dan mogen bedrijven je namelijk wel bellen, daar helpt geen Bel-me-niet Register. Als ik in Euroclix of MoneyMiljonair gevraagd word om mijn telefoonnummer, dan klik ik de mail of het onderzoek weg. Ook mijn mobiele nummer is alleen in zéér selecte kring bekend.

6 opmerkingen:

  1. Oh vreselijk dat gebel en vooral tijdens het eten of als je staat te koken, ook verschrikkelijk onhandig,
    Als meerdere mensen doen zoals ik: een valsch telefoonnummer opgeven,(oeps) kan 't toevallig wel eens jouw nummer zijn. Nee gekheid maar 'k geef wel vaker een foutief nummer op, (werkt voor mij ;) )
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedrijven waar je klant bent of klant bent geweest mogen je ook bellen als je in het bel me niet register staat. Ook als je telefoonnummer niet op je naam geregistreerd staat maar bijvoorbeeld op naam van je echtgenoot staat schijnen ze je te mogen bellen. Tegenwoordig kap ik ze wel snel af. Ze bellen altijd ongelegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze bellen ook altijd lekker zonder identificatie.
    Zouden ze echt niet doorhebben dat niemand het leuk vindt om rond etenstijd iets aangesmeerd te krijgen?! Als iemand iets graag wilt hebben, is iemand prima zelf in staat om er achteraan te gaan. Wellicht kan je een topsalaris krijgen als je zulk werk doet, want het lijkt me tamelijk ontmoedigend en kansloos om mensen onder het eten te benaderen. Tja het bel me niet register is een wassen neus. Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt wel mee, ik wordt hooguit 1x per jaar gebeld. Maar als er ook maar iemand je nr ergens op geeft vervalt je registratie, je zult dus ook je kinderen en partner moeten drillen om nooit een nr ergens achter te laten.

      En de callcenter medewerkers zijn zwaar onderbetaald en overbelast wegens de te behalen, schieronmogelijke, targets. Zij moeten ook een inkomen verdienen, net als wij, niet iedereen heeft de banen voor het oprapen.

      Verwijderen
  4. Het viel mij ook al op dat ik weer regelmatig wordt gebeld de laatste tijd. Misschien ook weer een keer opnieuw aanmelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ja hoor , ik sta geregistreerd in het bel me niet register. Pas weer een update daar gedaan. Vandaag werd ik gebeld door een organisatie die mij vertelde dat ik aan een bevolkingsonderzoek mee heb gedaan. ( darmkanker.) Ze wisten alles van mij , ze wilden mij een 55+ pakket aanbieden met omega pillen. IK ben daar totaal niet van gediend . Ik vindt het raar dat een colportatie buro mijn gegevens weet van een bevolkingsonderzoek die ik heb gedaan. IK wilde daar meer van weten maar ze verwees me naar het bel me niet en verbtook de vebinding.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.