zaterdag 12 april 2014

Een prijs!

Het is al weer lang geleden dat ik vereerd werd met een prijs, deze keer een Very inspiring blogger Award. Deels vind ik het wel leuk, maar deels is het een heleboel werk en het sneeuwbaleffect van de award zorgt er voor dat de meeste bloggers die ik zou willen vermelden al weer door iemand anders genoemd zijn. Je moet maar liefst 15 andere bloggers noemen.
Ik kreeg de Very Inspiring Blogger Award van Vlijtig Liesje. Dank daarvoor!

De regels van de Very Inspiring Blogger Award

  1. Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en linkt ook even terug naar diegene.
  2. Kopieer de regels en Show off that award!
  3. Deel 7 dingen of leuke feitjes over jezelf.
  4. Nomineer 15 andere blogs waarvan je vindt dat zij het verdienen, en deel je blogpost met ze.
    (eigenlijk weet ik niet wat bedoeld wordt, moet ik ze een mailtje sturen?)
  5. Laat de award duidelijk op je website zien en volg degenen die je genomineerd hebt op Bloglovin’.(ook dat is niet helder, ik weet niet wat Bloglovin' is)

7 dingen over mezelf

1.  Ik was als kind bang voor dieren, voor paarden, honden, katten, cavia's, hamsters, noem maar op. Soms komt die angst nog wel eens om het hoekje gluren.

2. Ik ben tweetalig, zowel het Fries als het Nederlands beheers ik als "native speaker"

3. Ik houd van zwemmen en ik houd van de zee, maar niet van zwemmen in zee. Ik ben als de dood dat er iets misgaat. Geef mij maar een zwembad! Maar de zeelucht en het strand, uitkijken over de zee, mmmm geweldig!

4. Ik ben dol op warmte en zon, met andere woorden: zomer is mijn fijnste seizoen. Ik heb een hekel aan gladheid en koude!

5. Ik vind het hebben van kinderen een geweldige ervaring, veel leuker en verrijkender dan ik ooit, toen ik nog kinderloos was, had durven dromen

6. Ik heb al bijna mijn hele leven een overgewicht en ik ben oneindig vaak op dieet geweest, zonder blijvend resultaat overigens.

7. Ik rook al 41 jaar niet


Nomineer 15 10 blogs

De twee regel van deze award is dat ik maar liefst 15 blogs moet nomineren*. Dat zijn er nogal wat, mij wat al te veel en daarom houd ik het op 10!
Daar gaan we dan.

1. Consuminderen - consuminderen was het eerste blog dat ik las, door haar ben ik geïnspireerd om zelf een blog te starten.
2. Weg naar zelfvoorziening - vind ik heel dapper en inventief. Prachtig om te lezen hoe ze het redt daar in Duitsland
3. Hemelrijk in Hongarije - Annemarie is met haar man in Hongarije gaan wonen en schrijft over haar lotgevallen in haar kleine huisje op het Hongaarse platteland
4. Little Lapland een blog van een Nederlandse vrouw die in Lapland is gaan wonen. Eerst was ze boerin, maar nu doet ze andere dingen. Ze kan goed schrijven en schrijft heel boeiend over het leven daar! 
5. Leven zonder schuld - alleenstaande moeder, met schulden die in haar huwelijk ontstaan zijn. Ze probeert ondanks een laag inkomen de ontstane schuld af te lossen.
6. Boerderij zinin een dertiger die is verhuisd van de grote stad naar het platteland in Groningen
7. N(euro)otje -eigenzinnig en origineel en altijd boeiend.
8. Koningin Minima - leuke titel en een onderwerp waar ik affiniteit mee heb: leven op bijstandsniveau
9. Klein farmhuus - prachtige blog met een mooie opmaak, gaat over zo veel mogelijk zelfvoorzienend leven.
10. Lekker leven met minder - die hard op weg is om haar hypotheekschuld te verminderen

Nou ja dat was het dan! Hopelijk wordt iedereen hier heel blij van. Van mij hoef je de award ook niet door te geven, als je daar geen zin in hebt.

*Met die tweede regel van de award ga je in no-time de hele wereld over!
Hierbij voor de lol de rekensom:

1x15= 15 (Lipsiie 25 maart jl.)
15x15= 225 (Julieza)
225x15= 3.375 (cool alure)
3375x15= 50.625  (Stephanie)
50.625x15= 759.375 (Zoe)
795.375x15= 11.390.625 (Jenn)
11.390.625x15= 170.859.375 (Debbie)
170.859.375x15= 2.562.890.625 (= ruim 2,5 miljard) (Vlijtig Liesje)
2.562.890.625x15= 38.443.359.375 (= ruim 38,4 miljard) (ik)
38.443.359.375x15= 576.650.390.625 (=ruim 576,6 miljard)

Ook Lipsiie had de award weer van iemand gekregen, namelijk Sophie from So Bright And Beautiful.
Het lijkt eigenlijk sterk op een ouderwetse kettingbrief, maar dan in een nieuw jasje.

De Verenigde Naties schat de mondiale populatie op 31 oktober 2011 op 7 miljard = 7.000.000.000

Hoeveel bloggers zouden er op een wereldbevolking van ruim 7 miljard zijn? 

8 opmerkingen:

  1. Ik zie alweer dat er weer blogjes zijn die ik ook wel wil lezen.
    Heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Hi, hi, je vindt N(euro)otje eigenzinnig! Jouw invulling van de award is dat toch ook wel een beetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het noemen van mijn blog. Maar ik doe nooit mee met die awards. Regelmarig komen die awards voorbij en ik laat ze altijd aan mij voorbij gaan, zo ook nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor het vermelden van mijn blog, erg leuk!
    Het is me iets te veel werk en ik snap al die regels van de award ook niet (wat bloglovin is?? en blogpost met mensen delen?)Hmm, ik laat het aan me voorbijgaan.
    De andere blogs die je noemt ken ik niet allemaal, dus daar ga ik eens neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook wat ik niet snapte. Ik heb geen idee wat bloglovin is en een blogpost met mensen delen doe ik ook nooit. Zoals uit de berekeningen die ik toegevoerd heb blijkt, zouden toen ik aan de beurt was alle mensen van deze aarde al verschillende keren genomineerd zijn voor de award. Dus, doe vooral wat jij wilt.

      Verwijderen
  5. O, ik loop een beetje achter met bijlezen, maar wat leuk dat je deze prijs gewonnen hebt én dat je mij genomineerd hebt :) Ik ga er binnenkort ook eens voor zitten dan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de prijs hoor. Wat leuk dat je me genomineerd hebt.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.