dinsdag 8 april 2014

Investeren in de toekomst: uitgaven in maart

In maart heb ik vrij veel uitgegeven, dat kwam voornamelijk omdat ik geld geïnvesteerd heb in de toekomst! Wat kocht ik?
- Een jaarabonnement op het zwembad. Heerlijk, ik kan weer een heel jaar lang zwemmen. Ik kan dit abonnement via mijn werk met 30% korting kopen, dus dat is voor mij voordelig.
- Verder heb ik een caravan op Ameland gehuurd. Ik ga met dochters en hun partners lekker naar zee en ik hoop op mooi weer! De ene helft heb ik al betaald, de andere helft moet ik nog betalen. Zo'n verblijf op een eiland is altijd heerlijk!
- En met dat fietszadel kan ik ook weer jaren vooruit.


uitgaven maart 2014
HUISHOUDEN/SCHOONMAAK  0
BOODSCHAPPEN
week 10 23,65
week 11 19,77
week 12 34,15
week 13 30,58
VERZORGING
toiletpapier, 6 rollen 0,10
UITSTAPJES 
helft huur caravan met Pinksteren 130,00
DIVERS
jaarabonnement zwembaden 157,50
HUIS  0
CADEAUS
voeding (dessertrijst) - dochter 3,56
achterstallig verjaardagscadeau oktober '13 20,00
verjaardagscadeau 50,00
VERVOER
nieuw fietszadel inclusief montage 34,90
PLANTEN tuin en huis
narcissen 0,99
boeket tulpen 1,30
witte (blauwe) druifjes 1,95
KLEDING  0
TOTAAL 508,45

En de rest van de uitgaven?  Ik heb de uitgaven aan boodschappen redelijk beperkt weten te houden, nog geen 110 euro voor een maand eten en drinken. Ik heb flink wat aan verjaardagscadeaus uitgegeven en voor dochter kocht ik 4 pakken dessertrijst. Dat hadden ze bij de Actie, geen goed teken als ze dat daar gaan verkopen, misschien kan dochter binnenkort in de supermarkt helemaal geen dessertrijst meer kopen. En ze houdt zo veel van zelf gekookte rijstepap!
Dan 6 rollen toiletpapier, het was een geld terug actie, maar het pak kostte net iets meer dan het geld dat ik terug ontving.
En die planten? Ik houd zo veel van voorjaarsbollen. De bolletjes plant ik in de tuin en daar kan ik ook het volgende jaar nog plezier van hebben. Helaas kan ik slecht tegen de geur van hyacinten, anders had ik die ook nog gekocht, maar daar word ik heel benauwd van, evenals van boeketten grote narcissen. Die mini narcisjes geuren niet zo.

8 opmerkingen:

  1. Oh ja, dat van die hyacinten herken ik! Vorig jaar werkte ik op een kantoor waar de man van de secretaresse in de bloembollen zat; en zij nam dan het overschot mee naar kantoor. Een paar weken lang kon ik nauwelijks ademhalen als ik daar was. Heel lief van die secretaresse om de bloemen met ons te delen, maar helaas een averechts effect bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om er eens lekker uit te gaan en een caravan te huen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik vragen waarom je een nieuw zadel kocht en waar? Ik heb namelijk steeds pijn aan mijn stuitje na het fietsen, en overweeg daarom ook een nieuw zadel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik je een tip mag geven. Mijn zadel is twee weken terug kapot gegaan. Ik heb voor €10,25 een nieuw zadel gekocht bij de Hema. Zelf erop gezet in 5 minuten. Ik fiets 200 km per week en dit zadel zit echt lekker. Mascha.

      Verwijderen
  4. Rijstepap kun je ook van gewone rijst koken. Ik heb dat wel eens op een ander blogje gelezen, ik dacht bij eenvoudig leven. Ik heb het ook al geprobeerd en mij (ons) bevalt t goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je nog meer toiletrollen kunt gebruiken; je hebt tot vandaag nog bij de C1000 die Edet-actie met 8 rollen voor een euro. Ik koop normaal bij de Action 24 rollen voor €3,49 en goedkoper kan ik ze eigenlijk nooit vinden. Met deze actie betaal je voor 24 rollen 'maar' €3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit jaar al mee gedaan aan twee geld terug acties en 4 pakken bij c1000 gekocht voor €4,00. Voor mijn 1 persoonshuishouden heb ik nu voor €4,00 genoeg papier voor 1 heel jaar. Mascha.

      Verwijderen
  6. Eerst dacht ik nog 'waar haalt ze die wc-rollen voor 0,10?'. Na het lezen van de uitleg snap ik dat het de actie is waar ik ook aan meegedaan heb.
    Op het schap in de winkel stond alleen een prijs die 3 eurocent lager was dan dat wat je terug zou krijgen, helaas dacht de kassabon daar anders over. Ik ben toch even naar de servicebalie gegaan om het te melden (toch lastig als het niet klopt). Waar ik een vriendelijke medewerker trof (die ik daar wel vaker tegen kom) en na controle stond hij erop mij de 13 eurocent verschil tussen schap en bon terug te betalen! Met de belofte dat het op het schap ook meteen aangepast zou worden.
    Tja, nu moest die bon wel opgestuurd worden om mee te doen met de actie.. Dus ik vermoed dat ik uiteindelijk ook het standaardbedrag terug krijg waardoor ik dus uiteindelijk 3 eurocent 'verdien' met deze wc-rollen. Toch leuk!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.