dinsdag 19 augustus 2014

Slapend rijk worden

De term slapend rijk worden spreekt bij veel mensen tot de verbeelding. Mensen gebruiken dat vaak in situaties waar je als het ware je vermogen of je beleggingen het werk laat doen, waardoor er ieder jaar flink wat geld bijkomt.

Ook ik word slapend rijk, alleen gaat het bij mij maar heel langzaam.
Als ik slaap, word ik sneller rijk dan in wakkere toestand.
Ik verbruik namelijk bijna niets!

Ik koop niets, want behalve slaap heb ik nergens behoefte aan.
Ik eet niets.
Ik drink niets, zelfs geen water.
Ik heb de verwarming en de verlichting niet aan.
Ik rijd geen auto of ga met het OV, behalve in mijn droom, maar dat kost niets.

Wat ben ik eigenlijk goedkoop als ik slaap!
Daar staat natuurlijk wel tegen over dat ik niet productief ben en niets verdien. Ook over de uren per jaar die ik slaap moet er hypotheek betaald worden en moet er geld afgedragen worden aan de belastingen. Voor dergelijke dingen maakt het niet uit of je veel of weinig slaapt.
Dus altijd slapen is natuurlijk ook geen optie!

7 opmerkingen:

  1. Op mijn werk hebben ze een wakkere wacht en een slaap wacht, ik heb 2x per week een slaapwacht, voor 1 nacht slapen krijg ik 4 uur uitbetaald
    Gemiddeld 1x per 4 nachten moet ik er uit om de wakkere wacht te ondersteunen.
    Dan ben ik de volgende dag wel wat brakker
    En je slaapt minder goed dan thuis, ander bed, veel geluiden.
    Maar ik bedoel , slapend geld verdienen... het kan we l:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappige uitleg van dit gezegde. Als je het letterlijk neemt is het inderdaad ook kloppend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom hebben sommige dieren de winterslaap uitgevonden. De alpenmarmot slaapt bijv meer dan de helft van het jaar. Voor mij hoeft het niet. Ik houd wel van de koudere seizoenen. Wat later opstaan vind ik dan wel fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een strak slaapschema, ook al lukt het echte slapen niet altijd even goed. Op tijd naar bed en op tijd er uit. Net als het huishoudbudget een vast ritueel hier thuis. En daarmee hou je per definitie vat op de zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou.... die winterslaap, dat lijkt me wel wat :) (niet de hele winter trouwens, de tijd vliegt zo al genoeg)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stukje! :-))
    Maar als ik moet kiezen, ga ik voor lekker slapen en niet voor rijkdom.
    Stel je voor, je zou van al die rijkdom nog slapeloze nachten krijgen!
    Stel dat iemand wil komen jatten, als jij in dromenland bent?
    En wat heb je aan geld als je niet slapen kan....
    Slapen is mijn hobby. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Scherp! Ik word niet echt slapend rijk, maar ook niet per definitie armer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.