vrijdag 5 september 2014

Aankopen in augustus

Vorige week heb ik met mezelf afgesproken, dat ik niet koste wat kost meer zou zorgen, dat er iedere ochtend kort na zeven uur een bericht gepubliceerd wordt.
Mijn bedje lag vanochtend héérlijk, dus ik heb nog een tijdje lekker liggen snurken (wat ik volgens dochters echt doe, het bewijs blijkt uit opnames). Ook gisteravond heb ik geen bericht klaargezet.

Maar dan nu toch echt een dagelijks blogje: over mijn uitgaven in augustus.

augustus 2014
HUISHOUDEN/SCHOONMAAK
muffin vormpjes 2,89
BOODSCHAPPEN
week 31 (1 - 4 aug) 7,03
week 32 ( 4 - 11 aug) 29,63
week 33 (11 - 18 aug) 33,62
week 34 (18 - 25 aug) 25,64
week 35 (25 aug - 1 sept) 22,08
VERZORGING
schuimversteviger voor m'n haar 1,11
UITSTAPJES 
cadeautje gastvrouw ivm reünie collega's 7,50
DIVERS
loom bandjes 1,78
mobiele telefoon 41,00
HUIS
hanglamp eettafel 17,95
2 LED lampen, 7 Watt en 13 Watt 17,98
CADEAUS
cadeau papier 0,46
2 pakken knäckebröd 1,98
VERVOER 0,00
PLANTEN tuin en huis
hortensia, klein 2,99
KAT
blikjes kattenvoer 0,99
zak droogvoer 2,05
pak droogvoer 2,71
KLEDING 0,00
TOTAAL 216,50

Deze keer geen hoog bedrag, ondanks een uitstapje, een  nieuwe hanglamp en een nieuwe (tweedehandse) telefoon.
Hoe komt dat?
Het bedrag aan boodschappen valt mee en ook waren er weinig cadeautjes nodig.
1 cadeautje staat bij uitstapjes, dit is omdat het een cadeautje was voor de gastvrouw van de reünie met oud collega's. Ik heb over de keuze van het cadeau nog een bericht geschreven. Het werd uiteindelijk een Rituals pakket dat ik met een aantal collega's gaf.
En de pakken knäckebröd cadeau? Die gaf ik aan dochters cadeau, elk 1, want meer waren er niet meer bij de AH. Het waren pakken A-merk knäckebröd met pompoenpitten die normaal schreeuwend duur zijn, €2,38 of zo, en nu voor 0,99 per stuk verkocht werden. Wel heel lekker overigens, ik had zelf ook een pak gekocht en naar aanleiding daarvan waren dochters heel enthousiast.
Uitgaven voor kat: dat droogvoer van het eigen merk van AH blieft de dame niet, dat blijft staan. Dus dat ga ik niet meer kopen.

4 opmerkingen:

  1. Mijn kat eet het wel, gelukkig. Het is niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, die knäckebrödcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn kat is wat dat betreft ook wel heel zinnig, en iets dat ze vandaag lust, hoeft ze niet altijd de volgende dag ook nog. Nu krijgt ze wel eens tonijn en haalt ze haar neus op voor droogvoer. Maar dat is wel weer beter voor haar tanden, dus ik bouw de tonijn maar even wat extra af...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Droogvoer zit vol graan, dus het is een misvatting dat het goed voor de tanden zou zijn. Het blijft aan de tanden plakken en zorgt voor tandbederf. Een goed natvoer zonder graan past beter bij katten. Droogvoer is alleen voor het gemak van de baasjes ontwikkeld en voor de fabrikant omdat ze daar zo lekker veel goedkope koolhydraten door kunnen doen. Je kat doe je er geen plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.