maandag 29 september 2014

Boodschappen in week 39

Mijn boodschappen in week 39:

Week 39 van 22 - 29 sept '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT
bananen, 4 stuks  Aldi 0,74
goudrenette AH 0,30
ONTBIJT EN LUNCH
melk Lidl 0,59
3x melk AH 1,95
karnemelk AH 0,65
kaas AH 5,33
halvarine AH 0,59
pindakaas AH 2,29
WARME MAALTIJD
spruiten, 750 gr * Lidl 0,59
paprika, * AH 0,49
witte kool, heel, biologisch 1762 gram AH 0,99
broccoli, 385 gram* AH 0,54
haringfilet, 2 blikjes Aldi 1,58
haringfilet, gerookt, 3 stuks AH 2,28
speklapjes Lidl 4,00
tempe toko 1,39
100 gram kerrie poeder toko 1,10
pesto Aldi 0,89
zonnebloem olie toko 1,09
yoghurt Lidl 0,79
LEKKERS 0,00
TOTAAL week 39, september '14 28,17

Deze keer weinig fruit. Ik had nog voldoende appels in de koelkast en nog een schaal met sinaasappels staan.
Ondanks dat ik vorige week ruim 7 kg groenten kocht, heb ik al weer nieuwe groenten gekocht. Vrijwel allemaal koolsoorten (bijna 3 kg)+ een paprika.
Verder kocht ik deze keer veel melk. Ik heb nu nog 2 liter staan en ik kookte van 1 liter een griesmeelpudding. Vandaar de 4 liter die ik kocht.

3 opmerkingen:

  1. Dag Zuinigaan, volg je blog al heel lang en heb er al heel wat prima tips in gevonden. Waarvoor dank!
    Misschien vind je mijn vraag wat persoonlijk maar sinds er bij mij diabetes mellitus is geconstateerd zoek ik overal naar ideëen en/of recepten want het kwam nogal rauw op mijn dak vallen. Kan ik in zijn algemeenheid er van uitgaan dat ik ook een beetje steun bij jouw boodschappenlijst kan vinden of is dat te simpel? Zoals gezegd: ik bedoel niet klakkeloos overnemen maar een beetje volgen? Nogmaals bedankt voor je fijne blog! Ank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die speklapjes zijn niet een goed voorbeeld. Die koop ik een heel enkel keertje en zijn eigenlijk slecht voor mij.
      Wat je het beste kunt doen: neem contact op met een diëtist en bespreek met de diëtist hoe je je eetpatroon aan kunt passen. Je gaat uit van wat je lekker vindt en probeert van daaruit een zo gezond mogelijk dieet te maken. De diëtist op medische indicatie zit in het basispakket, dus het is gratis als je een verwijzing van de huisarts hebt. Gewoon doen, je hebt er recht op. En als de diëtist die je hebt uitgezocht je niet bevalt, dan zoek je een andere die beter bij je past.

      Verwijderen
    2. Ga ik doen! Toch bedankt! Gr. Ank.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.