dinsdag 14 oktober 2014

Boodschappen in week 41

In week 41 heb ik in de eerste dagen geen boodschappen gedaan. Vanaf woensdag ben ik er een aantal keren met de fiets op uit gegaan en boodschappen gehaald.
Die croissants en de roomboter waren vooral om mezelf te trakteren, blij dat ik de operatie doorstaan heb! Heerlijk, met een schraapje roomboter en een plakje kaas. Jammie!

Week 41 van  6-13 okt '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT
peren, 3 stuks* AH 0,48
ONTBIJT EN LUNCH
roomboter Supercoop 1,09
croissants Supercoop 1,10
leverworst Aldi 0,62
6 eieren @ AH 0,81
kaas, belegen, plakken* AH 2,83
smeerkaas, 2 kuipjes 15+ met tomaat en olijf @  AH 0,98
melk, 2 liter Aldi 1,30
bosbessenjam, 2 potten* AH 2,32
WARME MAALTIJD
broccoli, 540 gram AH 0,42
rode paprika, 2 stuks Aldi 0,65
grote komkommer Aldi 0,49
basilicum in pot Aldi 0,99
kaasblokjes in olie AH 2,19
chilibonen, 3 blikken à 400 gram* AH 1,78
tonijnstukken in olijfolie, 3 blikken* AH 3,00
sardines, 2 blikjes Aldi 1,38
vissticks, 15 stuks Aldi 1,55
LEKKERS
eierkoeken AH 0,89
TOTAAL week 41, oktober '14 24,87

Deze week erg weinig fruit gekocht, ik heb vooral uit de voorraad gebruikt en ik moet bekennen dat ik ook niet elke dag 2 stuks fruit at. Op mijn werk heb ik vaste "fruitmomenten" maar dat loopt als ik thuis ben toch anders. Aan eiwithoudende levensmiddelen kocht ik kaasblokjes, bonen, tonijn, sardines en vissticks. Bijna alles staat nog in de voorraad.
Ik had heel veel zin in lekkers, om niet heel erg uit de bocht te vliegen, heb ik eierkoeken gekocht. Vetarm en wel lekker, maar niet 'alles-moet-in-één-keer-op' lekker en niet heel erg bomvol calorieën.
De 15+ smeerkaas was afgeprijsd, ik snap nu waarom, het was smerige smeerkaas. Het zag er niet uit en het smaakte niet lekker. Geen aanrader, wel vetarm.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat de operatie achter de rug is. Groot gelijk dat je jezelf even trakteert hiervoor!

    Ik krijg van eierkoeken altijd zo'n vieze nasmaak. Heb jij dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind eierkoeken ook een vieze lucht en smaak hebben, kan komen dat er baking soda is gebruikt om te rijzen.

      Zelf maken is veel lekkerder en dan met bakpoeder en een drupje citroensap, bovendien kan je dan maken met minder suiker.

      Verwijderen
  2. In eierkoeken uit de fabriek wordt vaak ammonium= ammoniak toegevoegd als rijsmiddel, vandaar die vieze smaak en geur. Overigens, eierkoeken zijn dan misschien wel vetarm maar echte suikerbommen. Ik geloof wel 4 suikerklontjes per koek en dus echt niet zo caloriearm. En suiker is schadelijker dan vet, dus dan liever een rijstewafel met kaas of inderdaad desnoods een croissant met roomboter. Ik wens je een spoedig herstel zuinigaan en succes met de volgende operatie, Leontine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de lekker en niet zo slecht kan je beter oliebollen eten dan eierkoeken. Sinds SonjaBakkeren denken veel mensen dat eierkoek zo gezond is, maar dat is niet waar. Google het maar eens.
    Voor nu, gewoon lekker opeten, je hebt het verdiend.
    Zelf maak ik op van die thuisdagen een bak fruitsalade, een appel,banaan,sinaasappel en wat stukken perzik uit blik(en wat sap uit dat blik) zorgen voor een enorme bak fruitsalade.Daarmee kom ik wel aan mijn drie keer fruit per dag, en ik heb steeds wat tussendoor te snacken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.