donderdag 6 november 2014

Boodschappen in week 44

Niet voor alle lezers zijn de boodschappen interessant.  Het is één van de minst gelezen rubriek hier op de weblog. Maar dat vind ik niet zo'n probleem, want er zijn zeker mensen die het wel interesseert.


Week 44 van  27 okt - 1 november'14
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
stoofperen, 2 kg Lidl 1,29
handperen, 4 stuks* AH 0,52
goudrenette AH 0,35
ONTBIJT EN LUNCH    
rijstwafels Lidl 0,27
pindakaas Lidl 1,49
chocoladepasta Lidl 1,35
2 liter melk Aldi 1,30
brood Lidl 1,19
salami* 2x 120 gr AH 2,16
WARME MAALTIJD    
spinazie, vers 450 gr Lidl 0,69
rode ui, 500 gr Lidl 0,69
courgette Lidl 0,59
rucola* AH 1,00
prei, 2 stks* AH 0,39
knolselderij Aldi 0,89
winterwortels, 1 kg Aldi 0,49
gehakt Lidl 3,50
brie Lidl 0,99
gorgonzola Lidl 1,79
pesto Lidl 0,89
tomatenpuree, 4x 140 gr. Lidl 1,19
wraps, 3x 6 stuks Lidl 2,67
dessert rijst 4x 400 gr Action 2,36
appelmoes, 710 gr Action 0,59
groot blik ananasschijven Action 0,69
LEKKERS    
kauwgom AH 0,29
TOTAAL week 44, okt/nov'14   28,33

Ik houd erg van goudrenette als handappel. Ik snijd de appel in schijfjes, klokhuis er uit en smullen maar. An apple a day keeps ...........
Beide dochters hebben hier met hun partner gegeten, dus het waren in totaal 7 ontbijtjes, 7x lunch en 11 warme maaltijden. Jongste heeft samen met haar vriend op maandag geholpen om de wraps op te maken. Ik had ingrediënten (spinazie, gorgonzola, ui, tomatenpuree) voor wraps gekocht, maar vergeten om een klein pak wraps te kopen. Ik had alleen een pak van 12 stuks en ik eet per keer 2. Dat is zes keer wraps eten en dan wordt het een beetje erg eenzijdig. Jongste was hier toch aan het einde van de middag, ze bood spontaan aan om te helpen en sms'te haar vriend om hier te komen eten. Ze wonen zelf iets verder op in de wijk, vriend is sneller hier dan thuis. Dus zij aten samen 6 en ik 2 en toen waren er nog 4 over. Daarna kocht ik weer 3 pakjes met 6 wraps, dus mijn voorraad is weer gevuld.
Voor oudste en haar vriend maakte ik pasta met gehakt, courgette, wortel, pesto, tomatenpuree, ui en wat geraspte kaas. Dessert: rijst en véél stoofpeertjes in rode wijnsaus. Dochter is gek op rijst en peertjes, haar vriend is niet erg enthousiast van stoofpeertjes, dus die at zelfgekookte dessertrijst.
Voor oudste was ook de kauwgom.

10 opmerkingen:

  1. Eet jij de wraps zo uit het pak (gevouwen) of gaat het gerecht in de oven? Mijn ervaring is dat in de oven de onderkant slap en soppig blijft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit het pak. Het is voor mij een gemakkelijk en snel gerecht. Uien en paprika bakken, spinazie roerbakken Wat lekkere kaas er op, eventueel heel kort in de magnetron en klaar. Soms gebruik ik ook rul gebakken gehakt als vulling, samen met groenten.

      Verwijderen
    2. Dankje. Lijkt me lekker. Bij de J.umbo heb ik wel eens volkoren wraps gekocht, verder nog nergens gevonden. Die vind ik dan nog het lekkerst.

      Verwijderen
  2. (Kale) Wraps die ik over heb, gooi ik in de vriezer. Gaat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt lekker, die wraps. Maar even over je boodschappenlijstje. Ik heb die al een paar keer op je blog voorbij zien komen, maar ik mis een aantal zaken die ik wel (bijna wekelijks) aanschaf. En dat zijn bijvoorbeeld de kruiden, bouillonblokjes, azijn, mosterd en weet ik veel wat nog meer. Staan die er wel tussen en heb ik die gemist? Want als ik zo zou rekenen als bovenstaand lijstje kom ik veel goedkoper uit dan als ik het totaalplaatje van de boodschappen neem, inclusief plastic zakjes, toiletpapier en wat dies meer zij... Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet zoutarm, dus bouillonblokjes zijn niet een goede keuze. Ik koop wel mosterd, maar niet wekelijks. Eet jij iedere week een pot mosterd? Ik houd niet zo van azijn, dus dat koop ik niet zo vaak. Kruiden en specerijen koop ik zo nu en dan. Toiletpapier en plastic zakjes zet ik bij mijn maanduitgaven, maar ik probeer het gebruik van plastic zakjes zo veel mogelijk te beperken.

      Verwijderen
    2. In mijn boodschappenlijstjes van het afgelopen half jaar vond ik deze kruiden etc:
      mosterd
      basilicum
      kerriepoeder
      knoflook
      chilisaus
      boemboe
      gember
      Indiase curry pasta

      Verwijderen
    3. Natuurlijk eet ik geen pot mosterd per week! Wel heb ik zeker zo'n vijftig verschillende producten in mijn keuken en voorraadkast die als 'ondersteuning' van de maaltijden gelden. Ik doe even een greep: in mijn koelkast bijvoorbeeld: zilveruitjes, augurken, tobasco, kappertjes, verse peperkorrels, mierikswortel, hoisinsaus, picallily, ketchup, 3 soorten sambal, wasabimosterd, mayonaise en natuurlijk gewone mosterd. In mijn kruidenkastje: laurierbladeren, masala, komijn, koriander, pimentkorrels, rash al hanout. gedroogde pepertjes, koenjit,kemerinoten, harissa, anijssterren, kruidnagels, vetsin, trassi, oestersaus, madeira, citroenzuur, amandelessence, seroendeng, bakpoeder, vanillesuiker, droge gist, bakpoeder, stroop, honing, poedersuiker, zoetstof, koekkruiden, kaneel, chillipoeder, provinciaalse kruiden, italiaanse kruiden, bonenkruid, oregano, paprikapoeder, tijm, rozemarijn, kerrie, cayennepeper, 5-kruidenpoeder, zonnebloemolie, olijfolie, balsamicoazijn en natuurlijk peper en zout. Maar je hebt gelijk, daarvan koop ik niet elke week iets. Als ik naar de markt ga of de Turkse winkel vul ik vaak in één keer mijn voorraad aan. Dus zie je die producten niet elke week op een lijst terug. Anna

      Verwijderen
    4. Zo veel als jij hebt, heb ik lang niet.

      Verwijderen
  4. wraps leggen we hier even in een droge koekepan om ze zacht te maken zonder drassig effect. bij ons is dit een snack. geen van de gezinsleden heeft er genoeg aan als maaltijd. behalve als we natuurlijk 4 tot 8! stuks per persoon doen. 8 á 10 uur per dag werken in de buitenlucht doet dat met je. persoonlijk ben ik altijd heel blij met je boodschappenblogje. het is een soort vergelijken en kijken naar je eigen lijstje. echt heel fijn als je dat niet in real live kunt delen. dus, heel erg bedankt. gr mamavan8

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.