woensdag 26 november 2014

Weer meewerken aan verkiezingen

Ik mag weer meewerken aan de verkiezingen, die verkiezingen zijn in maart. Op woensdag 18 maart worden de provinciale staten verkiezingen gehouden en verder verkiezingen voor de waterschappen. Dubbele verkiezingen dus. Ik ben benieuwd hoe dit vormgegeven gaat worden. Twee stembussen, twee verschillende stembiljetten en hoe voorkom je dat de stembiljetten verwisseld worden. Het lijkt me dat dit een eindeloze tellerij gaat worden. Van stemmachines is nog steeds geen sprake.
Hoe dan ook, het wordt weer een lange dag, maar wel leuk. Ik krijg van mijn werk geen vrij meer, want ik heb er voor gekozen om op woensdag niet te werken. Het kost me zelfs wat vrije uren, want ik wil wat later beginnen, zodat ik voldoende slaap krijg om de volgende dag uitgerust mijn werkdag te beginnen.
In de oproep staat niets over de verdiensten, vorige jaren was het steeds 150 euro + 30 euro voor de scholingsmiddag. Dat zal wel weer hetzelfde zijn. Sinds 2014 moet ik het opgeven voor de belastingen. Hoe veel het dan netto oplevert? Geen idee, ik ben niet zo thuis in bruto-netto berekeningen.

4 opmerkingen:

  1. In onze gemeente werd voorheen goed betaald voor een verkiezingsdag maar vanaf de komende verkiezingen wordt dit drastisch minder. Dacht zelf de helft. Wat wel blijft is de maaltijden die je de hele dag krijgt incl. koffie, thee en fris.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schat dat je er ca 30 à 40% inkomstenbelasting (afh. van de schijf waar je in valt) vanaf moet trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nogal wat! Hier geen maaltijden alleen een lunchpakket.

      Verwijderen
  3. Leuk, en ook lekker verdiend! Is toch weer meegenomen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.