donderdag 18 december 2014

Bijna vakantie

Vandaag om vier uur begint mijn vakantie. Eerst is er een niet verplichte kerstborrel en daarna heb ik 17 dagen vrij!
Heerlijk!
Ik werk vanaf afgelopen maandag, na ruim 2 maanden deels in de ziektewet te hebben gezeten, weer 100% en dat is voor mij op dit moment toch behoorlijk véél. Fietsen in het donker naar het werk en ook weer in het donker terug fietsen en de hele dag keihard werken. Ik ben bekaf als ik thuis ben.

Deze vakantie is een welkome onderbreking en dan na de vakantie werk ik nog maar 3 dagen per week. Wat een ongekende luxe! Ik besef heel goed dat veel mensen graag ook zo'n baan zouden willen hebben. Meer dagen in een week vrij dan dat er gewerkt wordt en toch voldoende geld verdienen om van te leven. Wat heb ik toch een luizenleventje!

Deze vakantie ga ik lekker uitrusten. Uitslapen, lezen, tv kijken, boeken luisteren. Ik zou eerst nog een aantal dagen met de kinderen naar een eiland, maar uiteindelijk is dat er niet van gekomen omdat jongste dochter te druk is met haar postbaan. Juist in december rond kerst en oud en nieuw heerst er topdrukte en kun je als medewerker niet vrij nemen, tenzij je dat een half jaar te voren aanvraagt. Toen jongste niet mee kon heb ik het uitstapje afgeblazen en in plaats daarvan het Pinksterweekend eind mei geboekt. Dan is het ook veel mooier weer! Tenminste, de kans is een stuk groter.
Mist.jpg
van het ww web: een prachtige winter-foto gemaakt door Willem Kooij
Dus ga ik thuis genieten van vakantie. Afhankelijk van het weer ga ik misschien nog eens op stap, met de fiets of in de bus. Op 2e kerstdag komen dochters met hun vriend eten. Vorige jaren waren we met de jaarwisseling samen, ik weet niet of mijn kinderen al plannen hebben. 

10 opmerkingen:

  1. Ik vandaag ook nog een paar uurtjes en dan ook vakantie. Echt zin in, de kinderen zijn er ook aan toe. Beginnen echt te klagen met pijntjes.

    Geniet ervan. En ook fijn dat je in januari minder hoeft te werken.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet maar lekker van je vakantie, hoor! De boog kan niet altijd gespannen staan en zeker in deze drukke maand is een beetje tijd voor jezelf lekker. Jammer dat je uitstapje niet door kan gaan, maar dat hou je dan nog tegoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zij je van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werk ze nog even, en dan een heel fijne vakantie gewenst! (En het is waar, vergeleken met misschien wel 90% van de mensheid heb je het heel goed - iets om dankbaar voor te zijn).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAt zal dat heerlijk zijn,minder werken.Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk vooruitzicht: minder dagen werken. Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van je vakantie! Eigelijk had je deze week nog geen 100 procent moeten werken! Ook straks als je 3 dagen werkt, wel goed de grenzen bewaken. Maar nu eerst genieten van je vrije tijd. Ga je binnenkort weer naar de opticien voor de oogmeting van het pas geopereerde oog?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne vakantie gewenst en alvast hele fijne feestdagen en heel gezond 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn vakantie is ook vandaag begonnen en ik heb ook twee weken! Echt heel fijn!

    Een heel fijne vakantie en prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hé, vrij! Ik zie altijd uit naar de kerstvakantie. Vandaag begint de vakantie met de verjaardag van mijn jongste zoon. Alle familie en vrienden komen gezellig langs. Alle tijd voor de jonge jarige. Morgen is de drukte weer voorbij en genieten we lekker van de rust. Ik wens jou ook een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.