dinsdag 1 december 2015

Het leuke van abonnementen

Ik vind abonnementen echt een geweldige uitvinding.
Zo heb ik een abonnement op een krant. Ik hoef niet naar de winkel of een kiosk, de krant valt op zaterdag bij mij op de mat en verder kan ik de hele week digitaal de krant lezen, op elk moment van de dag.
Sinds een aantal jaren heb ik een zwemabonnement. Heerlijk, ik kan net zo vaak zwemmen als ik wil en de jaarprijs blijft gelijk. Op dit moment zwem ik 3 à 4 keer per week een uur. Dat zwemmen kost mij omgerekend €3,16 per week (een abonnement met bedrijvenkorting). Als ik de volle prijs voor het abonnement zou betalen kost het zwemmen mij €4,52 per week. Prachtig, zo'n abonnement! Ik hoef niet steeds in de rij te staan voor een kaartje, ik hoef geen geld mee, ik kan direct naar binnen!

Oudste dochter heeft een ook zwemabonnement en sinds kort een schaatsabonnement. Over dat laatste is heel enthousiast. Ze kocht wel eens een los kaartje, maar die zijn duur! (€6,50) en daarom bleef ze langer dan dat voor haar spieren aangenaam was, want ze wilde dit kaartje natuurlijk goed gebruiken. Ze was na afloop helemaal kapot! Nu gaat ze iedere dag een half uur en dat is veel prettiger! Misschien dat ze na verloop van tijd langer kan schaatsen zonder helemaal kapot te zitten!

8 opmerkingen:

  1. ik heb sinds 1 november voor een sauna op 2.5 km afstand van mijn huis een jaarkaart, als ik 1x per week ga kost het me € 15,40 per keer. Er is een mooi groot zwembad bij en voor in de zomer een prachtig dakterras, een goede infraroodsauna een weldaad voor de spieren en natuurlijk stoomcabine en finse sauna's met verschillende temperaturen. Ik ben er heel erg blij mee, ik ontspan daar mijn lijf, scrub en smeer met lekkere olie die ik bij me heb, kan er rustig de kranten lezen... kortom na een heel hectisch jaar was dit voor mij de oplossing om gezond te blijven en weer te ontspannen. Ik zal vast vaker dan 1 x per week gaan en zeker in de zomer maanden, dan fiets ik eerst een paar uur en daarna lekker de sauna in! Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als sinds jaren samen met man Museumjaarkaart, dit jaar naar 12 verschillende museums geweest, kosten € 55,- per jaar, een in December gaan we zeker nog in onze Kerstvakantie naar verschillende museums veel kastelen Openluchtmuseum Bijbelsopenluchtmuseum zijn dan in Kerstsfeer Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bieke: wat een goed idee! Daar heb ik dom genoeg nooit aan gedacht. Ga me er eens in verdiepen.
    @Zuinigaan: zo bekeken is het idd fijn. Zelf heb ik juist een knipkaart ipv een abo voor mijn groepslessen op de sportschool. Zo betaal ik niet als ik een keer niet kan (dat komt nogal eens voor) en ben ik voordeliger uit dan met een abo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je consequent ergens (genoeg) gebruik van maakt, dan is een abonnement al snel ideaal. Doe je dat niet, dan is het toch een verplichting die al snel duur kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat er ook schaatsabonnementen bestaan! Daar had ik nog niet eerder van gehoord.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dit abonnement op 1 december aanschaft, geldt dit tot 1 december 2016. Natuurlijk is de ijsbaan een periode dicht, maar daarna mag je weer lekker gaan schaatsen.

      Verwijderen
  6. Ik heb een museumjaarkaart en ga zeker 25 keer per jaar naar een museum. Ik sport 3 keer per week in 'n sportschool, dat abonnement kost me 9,95 per maand! Jammer genoeg is er geen kunstijsbaan bij ons in de buurt anders zou ik zeker een abonnement nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb geen abonnementen meer. Maak er te weinig gebruik van. Maar als je wel trouw gaat ben je stukken voordeliger uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.