woensdag 13 april 2016

Een leuke korting bij een nieuw restaurant?

Vanochtend kwam een aardige jongeman bij mij aan de deur.
Hij vertelde dat in het centrum van Groningen binnenkort een nieuw Grieks restaurant werd geopend en ik kon 25% korting krijgen op het eten!
Leuk!
Ik houd wel van Grieks eten, dus ik was geïnteresseerd.
Het ging als volgt in zijn werk: ik betaalde nu 20 euro en dan kon ik met dat bewijs naar het restaurant. Ik kon met een gezelschap van mijn keuze of alleen, eten met 25% korting en dan werd die 20 euro verrekend.
Nu 20 euro vooruit betalen en daar vooreerst niets voor terug krijgen?
Dat riekt naar oplichting!
Ik wil best een waardebon voor 25% korting, maar ik ga daar geen cent voor betalen! Dat verrekenen in het restaurant, dat is voor mij niet nodig, ik betaal dan wel het volle bedrag min 25%.
Nu ik dit zo schrijf, denk ik: "Had ik het aan de politie moeten melden?".
Ik heb vol overtuiging direct nee gezegd tegen het aanbod, ik zie het niet zitten om 20 euro te betalen voor een bonnetje dat misschien zoekraakt of dat ik vergeet.
Wie zegt mij dat het restaurant over een paar maanden, als ik daar zou willen gaan eten, nog bestaat?

11 opmerkingen:

  1. Inderdaad, zeer vreemde praktijk...Wij krijgen soms wel een flyer in de bus voor een opening met daarop een bon van een korting, maar nooit op de manier die je beschrijft...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook dat het een gevalletje oplichting was. Goed dat je er niet op ingegaan bent!

      Verwijderen
  2. Ik zou het niet weten. Misschien gewoon vragen bij de politie hoe zij daarover denken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een rare gang van zaken, goed dat je er niet op ingegaan bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit riekt niet een klein beetje naar oplichting hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu het mooier weer gaat worden komen er steeds meer vreemde mensen bij ons aan de deur, waaronder ook ( nog steeds) de Jehova Getuige! Wij doen nu niet meer open als we de mensen niet (her)kennen! Dat is de beste remedie, lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks mis met een melding doen bij de wijkagent. Zo'n deurverkoper moet sowieso een ventvergunning hebben(zelfs collectanten) Onthoud dat voor een volgende keer, en vraag ernaar als je het niet vertrouwt.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit heb ik ook wel eens ooit gekregen van een schoonheidssalon. Daar ben ik ook niet ingetrapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie zegt mij dat het restaurant over een paar maanden, als ik daar zou willen gaan eten, nog bestaat? schrijf je, maar wie weet komt dat restaurant er nooit.
    Dit zaakje stinkt. Misschien morgen toch even doorgeven aan de politie, dan zijn ze in elk geval op de hoogte van deze praktijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Apart zeg, ik had dat ook niet gedaan nee. Zeker als het restaurant er nog niet is, want wie zegt dat het idd ooit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze schijnen al wel te bestaan, sinds kort. Het aanbod is nog aanlokkelijker dan dat ik van de jongeman begreep. De eerste keer krijg je namelijk 50% korting, maar die 20 euro wordt niet verrekend: https://www.google.nl/webhp?hl=nl&ie=UTF-8&btnG=Zoeken&lr=&gws_rd=cr,ssl&ei=MKEPV_C6KYWbPIGxvpAL#hl=nl&q=grieks%20restaurant%20groningen&rflfq=1&rlha=0&rllag=53221117,6566028,477&tbm=lcl&tbs=lf_msr:-1,lf:1,lf_ui:1&rlfi=hd:;si:445158160187711782 Het gaat om het restaurant Filoxenia in de Oosterstraat.
      Kennelijk ben ik al afgehaakt met het opnemen van informatie toen ik begreep dat ik eerst moest betalen en pas later profiteren.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.