woensdag 4 mei 2016

Vrijheid

Het is weer begin mei, de tijd van de dodenherdenking en de 5 mei viering.
Als ik denk aan al die landen waar oorlog heerst of waar de mensen in meer of mindere mate onderdrukt worden, dan ben ik heel blij dat ik in Nederland leef!
Naar mijn gevoel ben ik een bevoorrecht mens!
Stel je toch voor, dat je geen kritiek mag hebben op het staatshoofd of de (lokale) regering of heersers, niet mag zeggen wat je denkt en voor het minste of geringste vervolgd wordt!
Soms valt die kritische houding van vervolgden in mijn ogen best wel mee en zijn deze mensen tamelijk mild in hun opvattingen, maar toch is dat in veel landen al te ernstig om vrij rond te mogen lopen.
Het is goed stil te staan bij onze vrijheid en daarvan te genieten! 

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, wij leven in Nederland (en de rest van Noord-Europa) in het allerbeste deel van heel de wereld en ik zou met niemand willen ruilen. We hebben vrijheid, voedsel in overvloed, medische zorg. Pure luxe is het en ik besef het elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.