donderdag 27 april 2017

Drie nieuwe oude spaarrekeningen

In de afgelopen maand hebben 3 van mijn spaarrekeningen veranderingen ondergaan. Ik ben niet overgestapt naar een andere bank, maar de bank heeft zo maar zelf dingen gewijzigd!
Nog nooit eerder meegemaakt!
Mijn spaarrekening bij Zwitserleven is opgehouden te bestaan en heet nu ineens spaarrekening van de SNS bank, om precies te zijn: SNS internetsparen. De letters en cijfers van deze spaarrekening zijn nog wel hetzelfde, de letters zijn nog steeds: ZWLB.
Ik vermoed dat dit ook nog wel anders gaat worden en dat de spaarrekening dan SNSB gaat heten.

Mijn 2 andere spaarrekeningen waar iets veranderd is, heb ik bij MoneYou. Die rekeningen hadden eerst de lettercode ABNA, dat was omdat ze een dochteronderneming van de ABN AMRO zijn. Sinds kort hebben ze een eigen lettercode, namelijk MOYO, maar daar "snapt" mijn eigen bank niets van! Ik kon eerst helemaal geen geld overmaken naar het nieuwe rekeningnummer, nu is het zo dat ik wel incidenteel geld kan overmaken, maar geen periodieke automatische maandelijkse betalingen kan doen. Heel gek! Ik kan nog wel automatisch betalen naar het oude rekeningnummer.
Blijkbaar wordt een opdracht voor een periodieke betaling op een andere manier door de bank gecheckt dan een eenmalige betaling.

PS om 9:15 uur: ik heb het nog even gecheckt en ik krijg deze foutmelding:

Sorry, er gaat iets fout:
  • Er is een onbekende fout opgetreden, controleer de door u ingevoerde gegevens.

11 opmerkingen:

  1. Wat raar, bij ons ging het overzetten van de Moneyou rekeningen wel goed, ook voor automatische overschrijvingen. Maar wij zitten dan ook bij de ABNAMRO.
    Van Zwitserleven is ook wel vreemd....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige banken schijnen erg traag te zijn met het doorvoeren van de wijziging van moneyou. Maar je oude rekening nummer bleef begreep ik nog 6 maanden actief/bruikbaar. Dus je huisbank heeft nog even om zich aan te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hetzelfde als u, Zuinigaan. Mijn maandelijkse automatische overschrijving van ING naar de spaarrekening van Moneyou is ook stopgezet. Blijkbaar wil ING het liever zelf houden?? Dat gaat niet gebeuren hoor, dan maar handmatig overschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt en dat er blijkbaar een verschil is tussen periodieke automatische overschrijvingen en een handmatige overschrijving. Ik heb het daarnet nog weer geprobeerd. De overschrijving voor morgen staat klaar en ik heb opdracht gegeven de overschrijving voor eind mei.
      Maar periodiek geld vanaf nu klaarzetten, lukt nog niet.

      Verwijderen
  4. Oh, bij mij gaat het nog steeds goed. Automatisch afgeschreven naar ABNA.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreemd dat het niet zo soepel gaat. Je zou verwachten dat zo'n monnster wijziging goed voorbereid zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteren werd ik gebeld door de ING ik ben er al 40 jaar klant, nog nooit door ze gebeld.. ze wilden een afspraak maken voor een voortgangsgesprek??? Ik heb vriendelijk bedankt.. ik denk dat het komt omdat we sinds deze maand €25.000 hebben staan op een rekening waarop we sparen om de magere jaren te overbruggen tussen ontvangst AOW man €740,-p.m. plus zijn pensioen en dat ik dan nog 5 jaar moet wachten op mijn eigen AOW. Dus onze voortgang hebben we prima voor ogen en we sparen deze jaren nog rustig verder met €500,- p.m. onder kopje pensioensparen, geen voortgangsgesprek voor nodig. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk ook dat het dat is. "Hee, die mensen hebben geld! Daar willen wij ook wat van hebben!"

      Verwijderen
    2. Ik denk dat ze jullie een of ander duur beleggingsproduct willen aansmeren omdat 'dat spaargeld toch niet rendeert' . Heel verstandig om er niet op in te gaan.

      Verwijderen
    3. Herkenbaar ja, we waren aan het sparen voor een huis en toen we de 20k voorbij waren kwamen er vanuit ING ineens telefoontjes, mails en zelfs een magazine voor mensen met veel vermogen. Vervolgens een net iets te duur huis gekocht dus vrij lege rekeningen, en na een paar maanden stopten ook de berichten weer. Lekker opzichtig ;-)

      Verwijderen
  7. Hier ook problemen met het overboeken naar onze Moneyou rekening. Het zal wel goed komen, maar na 3 weken had ik toch wel verwacht dat banken dit verwerkt zouden hebben. Niet dus. Nou ja, ze hebben nog 5 maanden de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.