donderdag 25 mei 2017

Het geld stroomt hier binnen!

Mijn salaris met vakantiegeld is weer binnen! Ik weet dat ik er in feite het hele jaar voor "spaar", maar eigenlijk voelt het vakantiegeld als een cadeautje!

Super!
Gisteren zo maar bijna 3000 euro op mijn bankrekening. Ik werk deze maand 13 werkdagen en dan stroomt er zo veel geld binnen!
Wat ga ik met al dat geld doen?
Ach, ik nam al een voorschotje door een computer van 400 euro en voor bijna 50 euro aan hemdjes (4 stuks) te kopen.
Verder wil ik leuke bloeiende planten aanschaffen voor in de tuin, voor in mijn plantenbakken. De voortuin ziet er al prima uit, de achtertuin kon beter, dus daar wil ik nog wat bij kopen!
En de rest van het vakantiegeld gaat op mijn spaarrekening voor mijn buffer, dan heb ik nog wat achter de hand voor als ik onverwacht mijn buffer aan moet spreken.

14 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk als het vakantiegield binnen komt. Heb ik ook net gehad. Meteen een deel naar beleggingen gedaan. Lekker sparen om eerder te kunnen stoppen met werken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi toch! Vakantie geld is hier ook naar de spaarrekening gegaan. Ze komen in augustus het grijswatersysteem aanleggen dus dat moet ook betaald worden :-).
    Verder gaan we op vakantie (€200,- voor 1 week) maar dat betalen we van de lopende rekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben het ook binnen, maar hadden het al besteed. Deels aan een dure autoreparatie, de rest naar extra aflossing van de hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, leuk, bloeiende planten voor in je tuin. Ik neem aan vaste planten? Ook leuk, een bessenstruik. Leuk om later samen met de kleinkinderen te plukken en jam van te maken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen vaste planten. De planten die ik wil kopen, zijn voor hanging baskets en potten voor bij de voordeur. Rode bessen en kersen heb ik al, meestal zijn de vogels nèt iets eerder dan ik!

      Verwijderen
  5. Mijn spaarrekening heeft een ' boost' gehad. Prettig om naar te kijken. Zo lang mogelijk afblijven. Prettige (vrije) dag!
    Geniet van de plantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben het ook binnen. Toch altijd leuk om het op je bankrekening te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is hier ook al binnen en stond de zelfde dag al op de spaarrekening. Na twee dure jaren van klussen dak nieuwe schuttingen poort overkapping nieuwe ketel reparatie auto en nog wat kleine uitgaven kan het gat in de buffer weer mooi worden gedicht. Groeten Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, en staat op de spaarrekening voor de extra hypotheek aflossing. Ik mag 10% aflossen, en ben nu bezig het hele rest bedrag bij elkaar te sparen. Dit jaar haal ik de helft, hopelijk volgend jaar de rest. Dan staat het totale bedrag daar voor de aankomende 5 jaar. Dat is iig het plan. -Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch leuk uitgesteld gespaard inkomen. Ik werk niet en ontving een paar honderd euro minder dan jij. Verdwenen in het bufferpotje. Maar binnenkort weer uitgegeven aan badkamer enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Begin juni komt de autoverzekering en die wordt dan meteen betaald en zodra de vaste lasten afgeschreven zijn bekijk ik wat kik de rest vd maand nodig heb en de rest gaat naar sparen.
    Maar eigenlijk maakt het me niet uit op welke rekening het staat ik koop toch zelden iets ondoordachts en als dan is dat niet meer dan paar tientjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet ervan en leuke dingen ga je kopen :)...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier is het ook binnen, staat nog op de lopende rekening. Aan het eind van de maand verdeel ik wat er over is op die rekening altijd gelijkelijk over drie potjes: auto, huisonderhoud, vakantie (buffer is al op peil, als we daarvan gebruikt hebben wordt die als eerste aangevuld). Dat is dus deze maand lekker veel!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.