vrijdag 23 juni 2017

Etentje nummer twee met collega's, deze keer gratis

Gisteravond dan etentje nummer twee, het voor mij en mijn collega's gratis etentje op kosten van de werkgever. Na een stevige onweersbui kwamen we in de pizzeria aan. Omdat het hier overdag 30 graden was, was het erg warm in het Italiaanse restaurant. Anders dan verwacht, mochten we geheel zelf kiezen wat we wilden eten, er was geen vastgesteld keuzemenu.
Sommige tafelgenoten kozen voor pasta of lasagna, de meesten kozen een pizza. Ik nam zelf een pizza met vis, een frutti di mare, met zalm, garnalen, tonijn, mosselen, ansjovis, paling en inktvis.
Een heerlijke pizza was het, met lekkere vissoorten! Qua groenten was het natuurlijk waardeloos, want dat dunne laagje tomatensaus dat op een pizza gesmeerd wordt zet nauwelijks zoden aan de dijk, daar heb ik thuis nog wat aan gedaan door een heel doosje cherrytomaten leeg te eten.
Er werd overvloedig drank geserveerd, alleen al 2 liter witte wijn, een flink aantal flesjes (wit)bier en glazen rosé en rode wijn. De meesten namen naast de wijn ook steeds een glas water, dat was vanwege de warmte een goed idee!  Ik bestelde ook een glas rode wijn en een glas water. Dus niet zozeer water bij de wijn, maar water naast de wijn.
Ieder een toetje toe en sommige mensen kozen daarnaast ook voor drank als toetje, zoals sambuca en amaretto. Vanuit mijn alcoholvrije verleden blijf ik me verbazen over de vanzelfsprekendheid waarop er met alcohol wordt omgegaan.
Nu vraag je je misschien af, voor hoeveel geld heb je op kosten van je baas gegeten? Dat viel reuze mee.
Pizza 11,50
glas wijn 3,-- (+ een gratis water)
ijs als nagerecht 4,--
In totaal €18,50
Ik moet zeggen, het is heerlijk om zelf geen boodschappen te hoeven doen en te koken, dat je lekker gezellig kunt smullen en lekker lang kunt tafelen, wachtend op het hoofdgerecht of het toetje.

7 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! En zo vallen de kosten (voor de werkgever) ook nog wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De werkgever mag dit, tot een maximum bedrag van de loonsom, gewoon aftrekken van de belasting. En het is fijn dat dit over alle medewerkers verdeeld wordt ipv alleen over de top.

      Verwijderen
    2. NOuwwwww hier zitten heel wat haken en ogen aan hoor. Waarom denk je dat de kerstpakketten tegenwoordig een stuk soberder zijn!? Voorheen mocht je tot een bedrag van iets van 3x zoveel als nu per persoon besteden, wat nog aftrekbaar is. En dan nog. Aftrekbaar betekend niet dat je als werkgever geen kosten hebt. Ik vind elk uitje dat een werkgever organiseerd of betaald is gewoon extra en dus leuk! Want het kost hem geld. Hoe dan ook.

      Verwijderen
  2. Een pizza is toch altijd het lekkerste in een pizzeria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm lekkere pizza!
    Een drankje na kan best voor een feestelijke gelegenheid, daar is niets vanzelfsprekends aan.Zelf drink ik alleen bij feesten en partijen zoals Kerst, of etentjes (komt niet zo heel vaak voor) en als ik zelf niet hoef te rijden uiteraard. Iedereen zal wel dorstig zijn geweest, hoge temperaturen en relatief zout eten! Verstandig om er water naast te drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zelf mocht kiezen wat je wilde eten. En slim om de groentes thuis aan te vullen met een bakje cherry tomaten : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.