zondag 25 juni 2017

Geldterugacties - doe jij daaraan mee?

De laatste tijd heb ik deelgenomen aan een aantal geld terug acties.
Hoe werkt het? Je koopt een artikel (altijd een A-merk) dat op de site van de actie staat en maakt een foto van de kassabon en die foto stuur je op, met je naam en bankgegevens. Mijn ervaring is dat je snel je geld terugkrijgt.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen bij:
- Geld terug is soms leuk, alleen vaak krijg je niet alles terug, maar een deel van de kostprijs. Ook met die teruggave zijn artikelen soms zo duur, dat het in mijn ogen niet de moeite waard is om deel te nemen.
- Sommige producten kun je maar in een beperkt aantal winkels kopen. Als een product niet in een winkel bij mij in de buurt te krijgen is, dan houdt het voor mij op. Ik ga er niet kilometers voor fietsen.
- Het plan achter de acties is om consumenten kennis te laten maken met een product, zodat ze het in de toekomst vaker zullen kopen. Dat werkt bij mij totaal niet, want de normale prijs is mij veel te duur. Het is voor mij altijd 1 x maar nooit weer.
- Er zijn nogal wat zoete frisdranken bij of anderszins ongezonde producten (pizza's) bij het aanbod, Dat zijn geen zaken die ik standaard koop, nu dus ook niet.
- In de afgelopen week wilde ik 4 producten kopen die alleen verkrijgbaar zijn bij AH. Maar in mijn AH zijn ze niet verkrijgbaar. Blijkbaar geldt dit aanbod alleen voor de heel grote AH's zoals de XL of zo. Hier in de stad Groningen bestaat zo'n type winkel niet, alleen in Assen en Leeuwarden.

14 opmerkingen:

  1. Zuinigaan, ik weet dat de AH's in de binnenstad veel artikelen niet voeren (geen ruimte, niet voldoende afzet). Maar in de echte buitenwijken (Selwerd-Paddepoel-Vinkhuizen, of Helpman) staan dan wel geen XL-winkels, maar ze zijn wel groot genoeg voor veel actie-producten. Als ik ècht iets uit de bonusfolder wil hebben, ja, dan fiets ik naar Helpman al is het kilometers om. Voor een geld-terug-actie zou ik die moeite inderdaad niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is de AH in Beijum ook groot genoeg. Als ik wil kan ik die nog even proberen. Ik heb voor 3 van deze producten alleen de dichtstbijzijnde winkel geprobeerd. Die ligt tussen De Waard en Lewenborg. Die voert een bescheiden assortiment. Eén artikel heb ik ook gezocht in de winkel in Oosterhogebrug. Ook niet aanwezig!
      Ik fiets er niet voor naar Vinkhuizen of Helpman, dan ben ik heen en terug ongeveer 1,5 uur aan het fietsen. Dat is mij de moeite echt niet waard!

      Verwijderen
  2. Ik heb de geld terug app, maar ik doe alleen mee aan de actie, als het iets is wat ik normaal ook wel eens koop. Spa rood bijv, en er was een tijdje geleden een zout mix. Maar koek, en frisdrank, sap dat koop ik niet. Ook niet wanneer het 'gratis' is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe de meeste van mijn boodschappen bij de pick-up van Jumbo. Twee keer kocht ik iets dat daarna €0,50 kostte. Jumbo online heeft zoveel producten . Alleen hebben ze nog steeds geen kersen. Daar ben ik dol op. Lekker! Fruit koop ik liever bij de Turkse groentenzaak

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf doe ik niet mee aan geld terugacties. Vind het eigenlijk allemaal teveel werk. Wat een gedoe, denk ik dan. uiteindelijk zet het je alleen maar aan tot het kopen van iets dat je uit jezelf niet van plan was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe vooral mee met acties voor shampoo en deo; daar betaal je dan alleen de prijs van de postzegel voor, want die krijg je in België niet vergoed.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vergeet het belangrijkste; zij willen jóuw gegevens.

    Groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe ook niet meer mee. Inderdaad te veel gedoe, want je moet gaan zoeken naar de producten die dan vaak toch niet in de winkel liggen. Het zijn meestal dingen die ik niet koop, ik koop nogal basis in en zeker geen dure merkproducten. Waarom zou ik dan iets willen hebben wat ik normaal niet koop en nu 50 cent kost? Nog 50 cent teveel uitgegeven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toevallig de afgelopen maanden 2x een snack geprobeerd met geld-terug actie omdat ik een Airfryer had gekocht en dingen wilde uitproberen en die daarmee beschikbaar waren. Maar ook zonder aktie zou ik ze geprobeerd hebben. Nu weet ik wat ik lekker vind en regelmatig zal kopen en dat is bijna geen enkel A-merk.
    Verder zijn het inderdaad dingen die ik anders ook niet koop, en Erma heeft ook gelijk, ze willen je gegevens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het koest veel tijd om uit te vlooien wat geschikt en voordelig voor je is. Ik prober geen producten uit die me anders ook niet toelachen. En qua prijs ben je voordeliger uit als je b merken of huismerken gebruikt.
    Ik heb gemerkt dat ik we geld besparen doordat nu nog maar 1 persoon binnen het gezin boodschappen doet, en wel de persoon die het minst geneigd is exotische ingredienten zoals limoen, avocado, kaasjes etc te gebruiken. Scheelt ettelijke tientjes per maand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In feite is een GTA ook niet geldbesparend. Ik koop dingen die ik anders niet zou kopen. Het is dan misschien, doordat ik geld terug krijg, niet zo heel duur, maar niet kopen is nog beter.

      Verwijderen
  10. Daar doe ik nooit aan mee, teveel moeite. Ik haal alleen mijn geld terug bij de NS, als er meer dan een half uur vertraging is. Bij een uur vertraging krijg je 100% terug. Dat terugvragen is snel gebeurd via Mijn NS, maar ik verbaas me hoeveel mensen dat ook teveel moeite vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier hebben we de app Scoopy. Volgens mij hebben we er ooit een reep chocolade en Boursin mee gescoord. Uiteindelijk gratis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe het regelmatig, werkt idd prima en het is (vind ik dan) een kleine moeite. Wel kijk ik dan vooral naar gratis. Heel soms koop ik iets voor een lagere prijs, maar dan moet het ook wel echt lager zijn dan wat ik normaal voor een huismerk of budgetmerk betaal én dan moet het iets zijn dat ik normaal ook echt gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.