dinsdag 27 juni 2017

Trollenergernis

Toen ik donderdag over de warmte schreef en ik een aantal tips gaf om zo koel mogelijk te slapen, kwamen er een heleboel leuke en zinnige reacties.
Eén sloeg helemaal nergens op en was van het type trol: "Zoek ' s een man! Maar die zijn moeilijk te vinden om over een oud lijk te liggen."

Ik heb zelden reacties van trollen, over het algemeen valt het reuze mee en krijg ik alleen maar zinnige reacties. Niet iedereen is het met me eens en dat hoeft ook helemaal niet.
En uiteraard, ik schijf om reacties te krijgen, anders kan ik net zo goed in een schriftje gaan schrijven en niets plaatsen op het internet.
Ik weet, dat ik zulke reacties als die van donderdag van me af moet laten glijden, dat ik mij er niets van moet aantrekken, maar dat lukt niet altijd. Ik was door deze reactie enerzijds kwaad, maar toch ook wel gekwetst.

Wat was het dat mij kwetste?
Misschien voornamelijk de zin: Zoek eens een man! Enig idee hoeveel verdriet ik er van gehad heb dat mijn ex-man zo ernstig psychiatrisch ziek werd dat hij niet meer bij mij kon wonen? Nu na, ruim 19 jaar heeft hij bedacht dat ik hem na mijn pensioen best wel weer in huis kan nemen, dat lijkt hem heel gezellig en ik heb dan toch alle tijd! Dan kan ik mooi voor hem zorgen (is de hele huishouding doen, zijn taxichauffeur zijn, zijn incontinentie zo goed mogelijk bestrijden) en zijn psychoses indien nodig tackelen. Ik heb het tot 20 jaar geleden zwaar genoeg gehad met deze nurkse, eigenzinnige patiënt die ik geacht werd te verzorgen, en die min of meer een extra volwassen kind was in ons gezin.
En over de hitte in de slaapkamer? Een mens van 37 graden geeft alleen maar warmte af en draagt niet bij aan de koelte.
Dan de term: oud lijk. Kijk, als ik 30 jaar ouder was, en ik 94 was, oké, dan ben ik op zeer gevorderde leeftijd, maar nog steeds geen lijk. Maar waarom noem je mij als werkende 64 jarige een oud lijk? Trol, hopelijk gaat het goed met je en heb je er niet al te veel moeite mee om ouder te worden!


28 opmerkingen:

  1. In het algemeen is het het verstandigst om trollen geen enkele aandacht te geven. Net als bij kleine zeurende kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het inderdaad wel veel te veel eer om er over te schrijven;-)

      Verwijderen
    2. Maar het is wel weer een leuk berichtje geworden ! Groetjes, Anne-Marie

      Verwijderen
    3. Precies wat ik dacht, geen aandacht is beter. Maar wat heb je er een mooi stukje van gemaakt. :-)

      Zelf kreeg ik gisteren een bericht met de tekst "zielig figuur!" Daar kon ik ook niet zoveel mee. Ik heb het er maar op gehouden dat ze zich in mij spiegelde.

      Verwijderen
  2. zulke reacties zijn de zwarte kant van internet !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap dat dit niet leuk is om te lezen. Mijn tip: negeer dit soort sneuneuzen. Alles wat je aandacht geeft, groeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Don't feed the troll

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik woon in een buurt tussen zulke types, behhh.
    Ben blij dat je dit soort mensen alleen maar tegen komt op internet en er voor de rest niets mee te maken hoeft te hebben ipv ernaast te moeten wonen. Sommigen scheppen er nu eenmaal een duivels genoegen in om anderen te sarren en af te z..ken. Bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als iemand die meedoet met "Boer zoekt vrouw " al doodsbedreigingen krijgt, kan dit er ook nog wel bij. Mensen blijken, als ze anoniem kunnen reageren, heel gestoord te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rationeel weet je het inderdaad wel: zo'n trol heeft zelf allerlei issues en zo'n stomme comment zegt meer over de trol dan over jou. Maar op gevoelsniveau kan zoiets je toch raken inderdaad.

    Dus even ter ondersteuning, ook al weet je het zelf natuurlijk ook:

    'Trek je er vooral niks van aan. Het slaat echt nergens op!'

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik reageer ook altijd anoniem, maar zal mij nooit zo uitlaten.
    Eigenlijk zijn het maar zielige mensen als je zo in de kijkerd wilt staan, want op een normale manier kunnen ze niet reageren.
    Verwijder hun reactie en trek het je niet aan, op het internet en in de echte wereld zullen er altijd zulke mensen zijn!
    Je maak nu een reactie hoe het jou kwetste...zo speel je zulke mensen in de kaart.
    Ik begrijp het wel hoor!
    Verder schijf je een leuke en inspirerende blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik las de troll-shit en dacht meteen: Alleen iemand die gestoord is en zich gekwetst voelt door het leven schrijft zo'n reactie. Jouw reactie erop is eigenlijk teveel eer, je bent geen enkele lezer uitleg verschuldigd maar ik kan me wel voorstellen dat je gerageerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen aandacht aan schenken. De trol is nu blij met zoveel aandacht. Anderzijds het levert wel een leuk verhaal op over een deel van onze medemens. Succes blijf lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n idiote reactie zegt alles over die troll en niets over jou. Wij lezers weten beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, aan de ene kant teveel eer om aandacht aan te besteden, aan de andere kant is dit misschien precies waar je zo'n reactie voor 'moet' gebruiken als het je toch raakt (wat begrijpelijk is). Een leuk fijn stukje schrijven. Jij kunt even je ei kwijt en de aandacht is voor jou(w blog) niet voor de trol :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zulke mensen hou je altijd. Lekker anoniem iemand afbranden. Erg jammer om iemand zo te kwetsen.

    Overigens heb ik nooit geblogd voor reacties. Ik vond het erg leuk gelezen te worden en te zien hoeveel lezers is had, maar om reacties is het mij nooit te doen geweest. Na bloggen ging ik meer twitteren, waarbij het grote voordeel is, dat antwoorden en conversaties niet het doel is. Dat is dan ook weer waarom ik zo'n hekel heb gekregen aan Facebook. Ik wil best iets posten, maar ik hoef niet allemaal reacties op wat ik doe. En dan kun je helaas niet voorkomen.
    Op mijn huidige blog heb ik reacties dan ook uitgezet. Het gaat mij enkel om het 'zenden'.

    Suuz

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve, lieve Zuinigaan. Bij een trol dacht ik aan een sprookje, hoe naïef.
    Je schrijft een fantastische blog, helemaal top! Zo eerlijk, mooie stukjes en geweldige onderwerpen, telkens weer! Ik wil je er heel erg voor bedanken, ik hoop dat je nog heel, heel, lang hiermee doorgaat. Nu is 94 wel heel ambitieus, maar dan toch. Hartelijke groet van een dagelijkse lezeres, L.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is 94 wel te ambitieus.
      Mijn moeder werd 89, háár moeder werd 87 en mijn andere oma werd 90. De vader van mijn grootmoeder aan moeders kant werd ook 89, net als mijn moeder. Een andere grootvader, maar dan aan mijn vaders kant, werd eveneens 89 jaar oud.
      Wie weet heb ik de goede genen van hen geërfd en word ik stokoud.
      De gezondheidszorg is nu toch echt wel een stuk beter dan destijds.

      Verwijderen
  15. Zo sneu, zulke lui, daar kun je eigenlijk alleen maar medelijden mee hebben. Mensen met 1 hersencel en verder geen leven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Trek het je niet aan. Zo'n trol weet helemaal niets van jouw prive omstandigheden en roept maar wat doms. Wat heeft zo'n figuur trouwens te zoeken op jou fijne blog !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Zuinigaan,

    Alleen maar compensatiegedrag van deze trol. "Maakt vuist van linkerhand en steekt pink uit"

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bah, wat akelig. Ik lees jouw berichten met plezier!
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als ik zoiets lees, denk ik altijd:"Heb je er weer zo één met meer testosteron dan hersenen en een IQ van min anderhalf!"

    Groetjes van Hannah Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Door jouw blogs maak ik deze zomer mijn droom waar!! Dusss....ga maar mooi door tot je 94 bent! Kunnen nog meer mensen van je leren! Dankjewel zuinigaan en ik blijf je mooi lezen...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eigenlijk zou je aan zulke reacties geen aandacht moeten geven en gewoon direct verwijderen, maar toch is het goed dat je het gedaan hebt. Je denkt er nog aan en nu ben je het kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben stomverbaasd over zo'n reactie.
    Zou iemand er plezier in hebben om zulke kwetsende reacties te plaatsen? Of zo stom zijn dat hij/zij denkt dat ie iets zinnigs toevoegt?
    Ik snap niet wat zo'n persoon op je blog doet. Bevalt het niet dan ga je ergens anders lezen, maar maak niet zulke opmerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waarom zou je überhaupt iemand een oud lijk noemen, tenzij het een lijk is? Het is ook geen prettige benaming voor een 94-jarige - en de 94-jarigen die ik ken zijn juist vol leven - in ieder geval hebben ze het h e e l lang uitgehouden in het leven!
    En inderdaad: op zulke warme dagen ben ik ZO blij dat ik geen man in bed hoef te verdragen - op koudere dagen is dat weer heel anders ;-) Mrs H te B

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.