zaterdag 25 november 2017

35 euro per week - hoe ging het deze week?

In de afgelopen week kocht ik voor 28 euro boodschappen: vrij veel fruit en ook veel groenten. Tenminste, als je uien groente noemt. Sommige mensen rekenen uien niet bij de groenten, ik doe dat wel.

 18-25 nov. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
Voeding
bananen, ruim 1 kg* AH 1,04
appels, 656 gr* AH 0,91
peren* 1 kg AH 1,19
halvarine AH 0,69
roomboter AH 1,99
brood, 1 heel volkoren AH 1,19
harde broodjes, 4 stks @ AH 0,52
jam minder suiker, 2 potten* AH 1,98
3x 150 gr. blauwe kaas* AH 2,97
roomkaas, 200 gr AH 0,65
uien, 2 kg AH 1,19
rode uien, 500 gr AH 0,79
broccoli, 875 gram* AH 1,20
3 paprika's * AH 0,99
knoflook, 2 bollen AH 0,89
2x 500 gr pasta* AH 1,98
aardappelen, 1 kg * AH 0,99
yoghurt, 500 ml AH 0,45
Snacks
soepstengels  AH 0,41
kruidnoten, 1 kg AH 1,59
minicrackers, olijfolie + oregano 3 pakken* AH 2,97
Dranken
melk, 2 liter AH 1,39
Kat  0
Verzorging  0
TOTAAL 27,97

Verder kocht ik aardappels en pasta als koolhydraten voor bij de warme maaltijd en veel kruidnoten, omdat het Sinterklaastijd is.

11 opmerkingen:

  1. De AH waar jij je boidschappen doet is goedkoper dan de AH hier in het dorp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is dat zo? Wat dan bijvoorbeeld?

      Verwijderen
    2. Ben op texel geweest in de ah, zijn dezelfde prijzen hoor, als ergens elders in het land. Alleen zijn er soms ah winkels met streekproducten die ze verkopen.

      Verwijderen
    3. Ja de prijzen die jij hier noemt herken ik ook niet echt bij onze AH, maar misschien verkijk ik me. Koop je veel Euroshopper Zuinigaan?

      Verwijderen
    4. Als je bij Ah goed de aanbiedingen bijhoud en je speurt naar de goedkoopste variant, dan vind je opeens veel goedkopere opties. Ik bestel
      altijd vanaf de landelijke site en dat zijn toch echt dezelfde prijzen.

      Verwijderen
    5. @Odette Sprong: alleen de soepstengels zijn Euroshopper, de rest niet.
      Misschien vindt je De Zaanse Hoeve ook een Euroshopper-merk? Daarvan kocht ik de yoghurt en de melk.
      Er zijn wel veel producten uit aanbiedingen bij: de blauwe kaas, het fruit, de crackertjes, de jam, de pasta, de aardappelen, de broccoli en de paprika's.

      Verwijderen
    6. Ik snap het (geloof ik) 🤔Ik koop bijna altijd biologische en fairtrade produkten!

      Verwijderen
    7. Aha Zuinigaan :) Ik snap het dan wel inderdaad. Ik kijk een beetje over de Zaanse hoeve heen omdat ik sowieso nooit zuivel koop (ik ben veganist) dus wie weet schat ik de prijzen van een hoop vegetarische producten sowieso te hoog in.

      Verwijderen
  2. Wikipedia:
    De naam ui (Allium cepa, ook wel ajuin of juin genoemd in Zuid-Nederland en Vlaanderen, en siepel in Noord-Nederland) wordt meestal gebruikt voor Allium cepa, ook de tuinui genoemd. Het is een plant uit de lookfamilie, Alliaceae. Het is een groente.

    Vreemd dat sommige mensen het dan geen groente vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik uien ook als groenten hoor. Ik tel het ook mee als groente.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uien geen groente? Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord, wat een onzin. Het is een van de oudste en meest gegeten groente, en ook nog zeer gezond!

    Ik vind je lijstjes altijd leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.