Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

zaterdag 10 september 2016

Blogger is een beetje van de leg!

Ik heb de leeslijst links in het scherm zo gesorteerd, dat berichten van andere bloggers die het laatst bijgewerkt zijn, bovenaan worden weergegeven. Sinds kort doet Blogger dat niet meer.
Nog wel voor bloggers die net als ik ook bij Blogger zijn, maar voor de meeste anderen niet.
Er zijn veel lezers die mijn blog als startpagina hebben, voor hen schrijf ik dit bericht.
Misschien had je al bloggers gemist.
Blogs van Walhalla, Doortjes Blog, Kniepertie, Project Lonica, Spaarolifantje, Green Evelien en anderen staan nu onder een bericht van Vet Op de Botten van 9 maanden geleden.
Helaas zonder tijd, en ook niet op volgorde van plaatsing van het meest recente bericht, maar wel met de titel van het meest recente bericht.
Ze staan dus nog wel in mijn lijst, maar je moet even scrollen!

20 opmerkingen:

  1. Ik ben een beetje argwanend. Misschien is dit een manier van Blogger om te zorgen dat alle webloggers een Bloggeraccount nemen en overstappen naar Blogger?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral Doortje miste ik al in de leeslijst omdat ik via Facebook zag dat ze wel blogs plaatst. Verder vond ik het al opvallend rustig qua blogs. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank dat je hier aandacht aan besteedt! Ik vind het erg jammer, maar ik ga nu echt niet overstappen naar Blogger. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat andere blogs dat wel gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk denk ik ook niet dat bloggers bij hun eigen vertrouwde blog weg gaan. Dat doe je alleen als je blog het niet meer doet, zoals bij mij destijds bij Web-Log van Sanoma.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je het ook gezien hebt. Ik was er een beetje sip van gisteren.

    Ik ben wel overgestapt, maar dan met een doorlink-blog. Dat betekent dat de lezers twee keer moeten klikken. Echt heel irritant dus. Hopelijk lossen ze het snel weer op!

    Mijn extra url voor nu is www.meergeldminderstress.blogspot.nl. Misschien wil je die weer in je lijst zetten? Vast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat is ook een manier om dit te omzeilen natuurlijk. Maar veel liever heb ik dat Blogger weer teruggaat naar de oude manier, in plaats van dat wij nu allemaal bypasses gaan aanleggen...

      Verwijderen
    2. Ik ook, want dit is dubbel werk en voor de lezers ook niet fijn. Misschien is het een foutje?

      Verwijderen
    3. @ Sjoukje- ik krijg, als ik een nieuw bloggeradres wil plaatsen in mijn leeslijst, de volgende melding:

      Geen feed gevonden voor deze URL. Blogberichten en bijwerktijd worden niet weergegeven. URL toch toevoegen?

      En het klopt dat jouw nieuwe adres niet in de Blogger-bloglijst wordt opgenomen, maar ergens onderaan bungelt.

      Verwijderen
    4. Hallo,
      nee, maar niet toevoegen. Lief dat je het even gecheckt hebt! Blijkbaar gaat het Blogger ook niet om extra blogs, want ik heb hem nu wel ingericht, maar hij geeft inderdaad geen feed. Ik denk dat het toch een fout is van Blogger, want met een Blogger-blog werkt het dus ook niet meer. Raar hoor.

      Verwijderen
  5. Ah, dát is het dus. Dank je voor de uitleg!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al gemerkt. Heel vervelend van Blogger, hoop dat ze dat weer goed gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was mij ook al opgevallen. Ik betwijfel of dit 'een fout' is. Ik vermoed dat het een strategische keuze is, om de focus op de eigen diensten van Blogger te houden. Persoonlijk vind ik het erg onpraktisch, omdat ook ikzelf de leeslijst graag gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk ook dat het strategie is. Onsympathieke actie van Blogger, zeker om dat zomaar zonder enige toelichting te doen. Maar ik ga niet op twee plekken een blog bijhouden. Dan maar minder bezoekers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk lezen de mensen van bloggers ook mee en nemen onze commentaren ter harte. Ze willen toch ook tevreden kanten om hun advertenties te showen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel onlogisch is dit, ik ga ook echt niet overstappen.
    Merkte gisteren al dat er iets niet klopte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor de info. Ik miste idd een aantal blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel jammer dit. Ik gebruik idd jou blog om door te klikken naar anderen. En vind het jammer dat ik voor een aantal helemaal naar beneden moet scrollen. Hopelijk komt hier nog weer verandering in.

    BeantwoordenVerwijderen