Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

zaterdag 29 oktober 2016

De Nacht van de Nacht

Vannacht is het de Nacht van de Nacht - lees hier meer op Wikipedia. Dit is een initiatief van de provinciale milieufederaties. Wikipedia:  Op deze avond en nacht doven een aantal gemeentes, bedrijven en huishoudens hun verlichting om aandacht te vragen voor lichtvervuiling en energiebesparing op verlichting. Veel verlichting gaat uit en vanuit de ruimte is Nederland minder fel verlicht als anders.
Je kunt van alles beleven in de Nacht van de Nacht:
- eten in het donker
- wandelingen in natuurgebieden
- je  kunt naar muziekuitvoeringen en lezingen
Bron: Wikipedia

Hier kun je lezen wat er allemaal te doen is vanavond.

Doe ik mee aan de Nacht van de Nacht? Niet alle licht gaat uit. Zoals meestal brand ik een heerlijke geurkaars en heb ik 2 led-lampen aan, 1 in de keuken en 1 in de woonkamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen