Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

maandag 24 juli 2017

De "vrienden" en de TV

Vorige week schreef ik over de TV die ten onrechte bij mij afgeleverd was. Deze TV was een prijs van de Vriendenloterij en was bestemd voor iemand anders, maar kwam om voor mijn onduidelijke redenen bij mij terecht.
Erg raar, want ik speel helemaal niet mee, met geen enkele loterij.
Ik belde op maandagmorgen rond 10 uur. Zoals ik al schreef, heb er flink wat belminuten aan besteed. De TV zou opgehaald worden en er zou contact met mij opgenomen worden. Ik gaf mijn mailadres, mijn mobiele nummer en mijn vaste nummer. Naïef als ik was, verwachtte ik, dat ik diezelfde dag al wel gebeld zou worden. Maar nee, ik kreeg wel telefoontjes, maar niet van deze "vrienden".
Niet op maandag, niet op dinsdag, niet op woensdag, niet op donderdag, niet op vrijdag en ook niet op zaterdag. Ook mailtjes kreeg ik niet.
Er waren lezers die dachten dat het wachten wel eens lang zou kunnen duren, maar dat leek me raar, je herstelt toch snel de gemaakte fout? Maar ze kregen gelijk, er is nog geen enkel zicht op enige actie van de Vriendenloterij. 

Dus nu ben ik een week verder en staat dat ding nog steeds in mijn halletje. Ik heb het pakket tegen de verwarming aan gezet en daardoor heb ik er geen last van, hij staat niet in erg de weg. Ik moet hem alleen verschuiven als ik mijn meterkast wil openen om mijn gas- en stroomverbruik af te lezen.

28 opmerkingen:

  1. Hahahahaha soepel lopende organisatie, die vriendenloterij.......ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou bijna gaan denken aan pakketfraude(dat anderen wat op jou adres laten bezorgen en dat later ophalen, terwijl jij wel de rekening krijgt)
    Ik vind het een heel rare zaak van die loterij...zulke vrienden wil je niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een aangetekende brief sturen? Kost wel wat,maar stel,dat er kwade bedoelingen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Communicatie is niet de sterkste kant van de de mensen bij vriendenloterij is mijn ervaring. Ik zou er eerlijk gezegd niet zoveel moeite voor doen en zolang het niet in de weg staat het pakket bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk begrijp ik al niet goed dat je het aangepakt hebt als je niets verwacht. Het is een groot pak en dan weet je meestal wel dat je zoiets niet besteld hebt, ik zou het meteen al geweigerd hebben. Of was je nieuwsgierig? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem ook wel eens pakketten voor de buren aan. Laatst nog een opgerolde tweepersoonsmatras.
      Omdat de naam van de geadresseerde een combinatie was van de initialen van mijn kinderen, dacht ik nog even dat een van hen misschien stiekem meespeelde. Daarom nam ik het pakket ook aan.
      Ik had eigenlijk ook wel kunnen weten dat ze niet meespeelden, achteraf was het erg onwaarschijnlijk dat ze dat deden. Maar ik dacht, misschien ken ik mijn dochters toch niet zo goed als dat ik denk dat ik ze ken!

      Verwijderen
    2. Ja je kan soms verrast worden ;-)

      Verwijderen
  6. In principe mag je ongevraagd opgestuurde post houden, ook bijvoorbeeld met de zogenaamde gratis verzendingen waar later een acceptgiro bij zit.
    Alleen je naam klopte niet, dus is het netjes contact op te nemen. Heb je gedaan. Volgens mij mag je de TV houden. Het lijkt me redelijk als je nog een paar weken wacht en een e-mail kan ook geen kwaad. Heb je bewijs in je verzonden items. Een medewerker van de 'vrienden' kan je telefoontje namelijk niet genoteerd hebben. Succes ermee. En daarna veel plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou nog eens een mail sturen en dan de tv houden. Hij blijft wel goed. Ik gun het je van harte en vind het een goede grap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mailen wil helemaal niet.
      Als ik een mail stuur, dan krijg ik een scherm met standaardvragen + antwoorden en de vraag of mijn vraag er bij stond. Als ik klik op "vraag niet beantwoord", dan loopt de site vast. Kennelijk kun je buiten de FAQ geen vragen stellen. Ik heb het zeker 10x geprobeerd en ik ben er klaar mee. Ik ga ook niet weer bellen. Ze zoeken het maar uit!

      Verwijderen
    2. Zou ik ook doen, je hebt je best gedaan.

      Verwijderen
  8. Wat me opvalt is dat webcare van de vriendenloterij dit nog niet heeft opgepakt. Dat is een onderdeel van de klantenservice dat sociale media in de gaten houdt. Inderdaad weinig professioneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze hebben ook een contactformulier:
    https://klantenservice.vriendenloterij.nl/app/ask/flow_id/3/
    Misschien dat eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat probeerde ik juist steeds, zonder resultaat!

      Verwijderen
    2. Toch gelukt, er was geen categorie overig, daarom klikte ik op prijzen en dat ging mis. Ik heb nu op een andere categorie geklikt en dan kan ik wel een mail via het contactformulier verzenden. Ze wilden dan wel mijn bankrekeningnummer, maar daar heb ik nvt ingevuld, het gaat ze immers helemaal niets aan wat voor bankrekeningnummer ik heb en dat ging goed!

      Verwijderen
    3. Ik heb ook nog eens voor je gemaild. Even gemeld dat me het wel netjes lijkt dat ze contact met je op nemen om te melden dat je de TV mag houden. Ik ben benieuwd! :-)

      Verwijderen
  10. Of via twitter laten weten hoe en wat. Dan merk je wel vaak dat er een reactie komt. Als je zelf geen twitter hebt, is er misschien iemand anders die kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste zuinigaan,

    U kunt de tv behouden.
    Wij wensen u vele uren kijkplezier in de toekomst.
    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet, de Vriendenloterij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze anonieme reactie ziet er nogal nep uit.
      Ik ontvang graag een mail van de Vriendenloterij.

      Verwijderen
    2. Ha, ha deze persoon ziet de lol ervan in.
      Gewoon de TV laten staan en afwachten wat hun aktie zal zijn. eigenlijk is het een gevonden voorwerp. Aangeven bij de politie en is het dan niet zo dat je na verloop van een jaar? het artikel mag houden? Maar precies weet ik dat niet.

      Verwijderen
    3. Het lijkt mij ook dat er hier iemand een grapje maakt en zich voor een vertegenwoordiger van de Vriendenloterij uitgeeft!

      Verwijderen
    4. gevonden voorwerpen moet je niet aangeven bij de politie maar bij de gemeente. Pas nog aan het handje gehad toen ik een paspoort vond.

      Verwijderen
    5. Ik kan een tv die bij mij afgeleverd is, niet als gevonden voorwerp zien! Ik heb hem niet bij mij op de stoep gevonden, hij staat bij mij in huis!

      Verwijderen
  12. Ik zou nu echt niets meer doen. Je hebt wel genoeg actie ondernomen. Zij willen iets van jou. Ik zou echt niet via social media contact gaan zoeken. Bij mij liet eens een meubelbedrijf een schroefmachine liggen. Ik heb toen netjes contact op genomen. Wij spraken af dat zij de verzendkosten aan mij zouden over maken en daarna zou ik hem versturen. Nooit meer iets gehoord. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vriendenloterij zal pas reageren als iemand gaat klagen dat hij nog geen tv gekregen heeft die hij gewonnen heeft. Eerder is er geen noodzaak voor de vriendenloterij om actie te ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bet kans dat ze die persoon dan gewoon een nieuwe sturen en mogelijk dat die dan ook nog bij Zuinigaan bezorgd wordt omdat dezelfde foutieve adresgegevens gebruikt worden.

      Verwijderen
  14. Heel apart zeg. Ik vind eigenlijk dat ze je de tv gewoon moeten laten houden als compensatie voor de overlast.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen