Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

woensdag 2 augustus 2017

Nog weer over de vrienden en de TV

Al weer ruim 2,5 week geleden werd er een prijs van de vriendenloterij bezorgd. Het was een mooie grote LED TV. Ik speel niet mee met de loterij en mijn naam stond niet op de doos, mijn adres wel.  Het pakket was onterecht bij mij bezorgd en het moest eigenlijk naar de echte winnaar. Waarschijnlijk was er een fout gemaakt in de adressenbestranden. Ik belde op maandag 17 juli over deze TV en er zou contact met mij opgenomen worden. Zonder enig bericht kwam op dinsdag 25 juli iemand van een pakketdienst aan mijn deur om de TV op te halen. Ik heb het pakket meegegeven omdat de opdrachtgever inderdaad de loterij was.

Toen dacht ik dat ik er niets mee over zou horen, maar dat was niet zo!
Afgelopen zaterdagavond zat er een mailtje in mijn mailbox dat ze er mee bezig zouden gaan en dat ik nog van hen zou horen. Ik was helemaal perplex, want de TV was al verdwenen, die was al lang afgehaald! Ik heb niet direct terug gemaild, want ik dacht, ze vinden het wel uit dat een andere afdeling het wel geregeld heeft.
Afgelopen maandag was ik gebeld, ik zwom mijn dagelijkse baantjes en ik was er niet. Dus stuurde men mij een mail met de vraag over wanneer ze wel contact konden opnemen over het ophalen van de TV. Daar heb ik wel via de mail op gereageerd en ik heb gemeld dat de TV al bijna een week geleden opgehaald was en dat ik het wel netjes zou vinden dat ze mij nog een attentie zouden sturen als beloning voor mijn inspanningen. Verder meldde ik, dat ik rond 12:00 uur wel thuis zou zijn.
Gisterochtend werd ik dus rond 12:00 uur gebeld. Met excuses en de toezegging dat ik binnenkort een tegoedbon kon verwachten voor een boeket bloemen.

30 opmerkingen:

  1. Fijn dat het opgelost is. Ik hoop dat de prijswinnaar de prijs alsnog heeft ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik ben benieuwd :), als het op die bloemenafdeling net zo'n potje is, krijg je misschien wel 3 bossen bloemen en 2 tegoedbonnen :P...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zootje daar. Je kunt je geld beter meteen aan een goed doel geven dan een lot kopen bij die prutsers. Al dat geld wat verloren gaat op deze manier kan beter terecht komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat het goed komt, bij je bericht dat "iemand" de televisie kwam ophalen kreeg ik een slecht gevoel.. Ik zou zoiets nooit meegeven zonder identificatie.
    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die man eerst naar zijn vrachtauto laten gaan om op te zoeken waar hij het pakket naar toe moest brengen, want hij kon dat adres en de opdrachtgever niet zonder meer ophoesten. Toen dat inderdaad de loterij was en de afzender die op de doos stond, vertrouwde ik het wel. Had deze man zich moeten legitimeren als medewerker van deze pakketdienst? Ik neem aan, dat als hij in zo'n vrachtauto rijdt, dat het dan OK is.
      Behalve de lezers van de blog, mijn dochters en mijn naaste collega's wist niemand van de TV. Lezers hebben mijn adres niet, dus neem ik aan dat goed is als iemand uit naam van het bedrijf het pakket ophaalt.

      Verwijderen
    2. Je had een papieren bewijs moeten krijgen van deze meneer, waarop staat genoteerd wanneer de tv bij je is opgehaald. Zo heb je zwart op wit bewijs hiervan, mocht er onverhoopt (haha) iets mis gaan.

      Verwijderen
    3. Ik denk niet dat er een volgende keer komt, maar als dat wel het geval is, dan vraag ik om een ontvangstbewijs.

      Verwijderen
  5. Laat me raden welke tegoedbonnen je krijgt. Twee maanden gratis meespelen met de Vriendenloterij?

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt de laatste zin niet goed gelezen. Toegezegd is dat ik een tegoedbon zou krijgen voor een boeket bloemen.

      Verwijderen
  6. Dat heeft lang geduurd voordat het opgelost werd. Hun administratie is zo te horen niet bepaald goed op orde. Fijn dat ze nu wel hun excuses hebben aangeboden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vragen om een beloning voor uw inspanningen is wel heel erg goedkoop.
    Zo ben ik zeker niet opgevoed.

    Patty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook raar dat je gelijk iets terug verwacht, je bouwt hoogstens 'karma'op. Maar in dit geval dus niet meer. "Zuinigaan"

      Verwijderen
    2. Ik heb er 20 belminuten en ook nog een paar mailtjes aan gespendeerd om te zorgen dat ze hun prijs weer terug kregen, dus belkosten en tijd in gestopt. De tv heeft 1,5 week bij mij in de hal gestaan. Ik heb er goed op gepast, de kat wilde er opklimmen met het risico dat het pakket zou omvallen en beschadigd zou raken. Ik heb er voor gezorgd dat de tussendeur dicht bleef, zodat poes er niet op kon springen.

      Ik ben opgevoed met: kinderen die vragen, die worden overgeslagen. Maar soms is het goed ze toch even de suggestie aan de hand te doen. Ze hadden er niet op in hoeven gaan, maar dat deden ze wel en dat kan ik wel waarderen!

      Ik geloof overigens niet in karma, dus ik vind het niet interessant om karma op te bouwen. Het zegt mij niets!
      Of bedoel je dat ik niet in de hemel kom omdat ik om een kleine attentie gevraagd heb terwijl ik even dacht dat ik een TV ter waarde van €429 cadeau gekregen had?

      Verwijderen
    3. Ik ben ook opgevoed met "kinderen die vragen worden overgeslagen". Daarom vind ik het ook zo hebberig om zelf om een "attentie" te vragen. Wat is er mis met gewoon iets voor elkaar doen zonder er iets voor terug te verwachten?

      Verwijderen
    4. Iets voor elkaar doen, prima, maar iets doen voor een of andere loterij die alles verprutst en iemand anders daar voor op laat draaien zonder daar zelf moeite voor te doen? Totaal iets anders.

      Ik zou die kat zijn gang laten gaan. Ik ga echt niet mijn best doen om iets heel te laten dat zomaar bij mij gedumpt is en vervolgens niet weer opgehaald wordt. En 20 belminuten spenderen? Had ik ook niet gedaan. Terecht dat Zuinigaan een vergoeding voor haar ongemak vraagt. Ze heeft het erg netjes opgelost.

      Verwijderen
    5. Wat een onzin, je hebt super hier op gereageerd.

      Om dingen vragen moet je niet altijd doen, maar je mag bij zulke organisaties best wel wijzen op de moeite die je gedaan hebt.

      Immers: ze zien zelf al niet in hoe ze het voor jou het zo makkelijk mogelijk kunnen maken.

      Verwijderen
  8. Nee ik zou ook nooit om een attentie vragen. Dan is het geen aardigheidje meer.Wat niet wegneemt dat het juist wel heel aardig van Zuinigaan was om ervoor te zorgen dat die prijs weer retour ging !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is ook heel persoonlijk. Ik zou zelf ook nooit om een bedanktje hebben gevraagd. Ik vind dat ook nogal opmerkelijk om te doen. Maar goed. Nee heb je. Ja kun je krijgen. Ik kreeg een tijdje van mijn zorgverzekeraar bloemen aan geboden omdat ze een fout hadden gemaakt. Ik had ook best wel wat aktie moeten onder nemen om dit goed te krijgen. Z'n gebaar vind ik dan erg leuk maar ik zou zelf nooit om iets vragen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jaren geleden eens 3 keer geld ontvangen van de Menzis dat bestemd was voor iemand anders, hij kreeg geld terug voor betaalde kosten oid. In ieder geval het waren best grote bedragen en ik heb 3 keer zelf de Menzis gebeld en zelf het geld terug gestort, 3 keer hetzelfde.. fijn dat u belt, nee wij hadden dit niet in de gaten en bedankt en verder niks... dat vond ik echt niet netjes! een bloemenbon was op zijn plaats geweest! Dit heb ik trouwens tijdens het derde gesprek ook gezegd, hier mag best een attentie tegen overstaan, helaas daar konden ze niet aan beginnen. Ik heb ze destijds veel werk bespaard. Bij de derde keer heb ik toen gezegd, als jullie nu zo stom blijven om mij geld te sturen wat niet voor mij bestemd is, dan zet ik het op mijn spaarrekening en moeten jullie zelf maar actie ondernemen om te ontdekken waar het geld naar toe is gegaan en het zelf maar gaan terugvragen. Nooit is het toen meer gebeurd. Het heeft mij indertijd best veel belminuten en tijd gekost. Misschien heeft de Menzis nu Karma opgebouwd?? Geloof ik ook niet in, wel in eerlijk leven en anderen behandelen zoals jezelf behandeld wilt worden. Als iemand door mijn toedoen veel gedoe heeft, dan breng ik echt wel een bloementje met een excuus! Bieke

      Verwijderen
  10. Groot gelijk hoor. Je had wel een schadevergoeding mogen vragen voor de kosten die je hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Door om een attentie/cadeautje te vragen heb jij je verlaagd tot het niveau van een kleuter oid.
    En dit op jouw blog plaatsen bewijst wel dat je jezelf van geen kwaad bewust bent.

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat is jouw niveau dan precies Irene? Met beledigingen strooien omdat iemand de dingen anders doet dan jij? Peuter? Of zit ik dan te hoog?
      Is het echt zo raar om iets te vragen voor gemaakte kosten? Ik zou erg trots zijn op mijn kleuter als hij zo voor zichzelf opkwam!

      Verwijderen
  12. Doe goed en zie niet om!

    Nou ja,dat kan jij niet dus vraag je weer iets terug!
    Man, man, een kat dit op een doos springt!
    Geniet van de bloemen, waar je om gevraagd hebt!
    Heb je daar nou echt lol van?

    Ben het met Irene eens. Nivo kleuter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Doe goed en zie niet om' Mooie spreuk. Zelf hou ik persoonlijk ook wel van 'Als je niets aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets'. Maar ja, dat is voor de meeste mensen te hoog gegrepen...

      Verwijderen
    2. @Anoniem van 21:29 uur, er stond op de doos fragile/breekbaar en er stond op dat hij rechtop vervoerd moest worden. Het pakket was ongeveer 15 cm breed en 105 cm lang en stond met die smalle kant op de grond. Mijn kat is bepaald geen evenwichtskunstenaar. Dat pakket had gemakkelijk om kunnen vallen en dan was de TV misschien kapot geweest.
      Wie is er dan aansprakelijk als door mijn kat de TV vernield is?
      Dus jouw "man, man, een kat die op de doos springt" vind ik absoluut onterecht!

      Verwijderen
  13. Negeer de negatieve reacties hierboven. Je hebt het heel netjes gedaan, veel mensen zouden niets gedaan hebben. Ik had ook, wel op sarcastisch toon, om een bedankje gevraagd zonder daar iets van te verwachten!

    misty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg het inderdaad min of meer voor de grap en was nogal verbaasd dat ze er serieus op ingingen.

      Verwijderen
  14. Ik vind het goed dat je voor jezelf opkomt Zuinigaan! Laat al die voetvegen van hierboven maar lekker over zichzelf heen lopen.
    Je had de tv ook gewoon kunnen houden. Je hebt het netjes gedaan en kosten gemaakt, daar past een attentie zeker bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is daar wel een rommeltje bij je vrienden van de loterij. Netjes dat ze je een bloemenbon geven (als het goed gaat ;-) _

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn dat het nu uiteindelijk is opgehaald. Nu kan de kat weer lekker overal lopen zonder dat jij je zorgen hoeft te maken dat er iets gebeurd met de tv.
    Prima gehandeld en heel terecht dat jij hiervoor een bloemenbon krijg.

    Wat een rare reacties van sommige mensen, jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen