Pagina's

zaterdag 31 maart 2012

Een nieuwe energieleverancier?

Het wil nog niet zo vlotten met Eneco. Ongeveer 10 dagen na mijn eerste aanmelding op 3 maart heb ik gebeld naar Eneco om te vragen of ik inderdaad als nieuwe klant geregistreerd stond. Ik belde omdat ik taal noch teken van Eneco had ontvangen, dus ik dacht dat er iets mis was gegaan. Bij Eneco wist men mij te melden dat mijn gegevens niet bekend waren.
Ik heb mij toen nogmaals aangemeld. Dat was op 13 maart. Op 15 maart ontving ik van Eneco een bericht dat ik via de site van de consumentenbond overgestapt was en de dag daarna een bevestiging via de mail met als bijlage een brief waarin het contract bevestigd werd.
Daarin de volgende passage:
Wat gaat er nu gebeuren?
- Met onze gratis overstapservice regelen wij uw overstap compleet. We zeggen ook uw oude energiecontract voor u op, na controle van de afloopdatum van uw contract bij uw huidige leverancier.
- Mocht uw vorige energieleverancier u een boete in rekening brengen, dan betalen wij die aan u terug.
U kunt een declaratieformulier boetevergoeding vinden op www.eneco.nl/declaratieformulier. Bij het invulveld campagne vult u de volgende code in: (
mijn geheime code, niet beschikbaar voor lezers).
- Binnen enkele weken ontvangt u onze OverstapMeterstandenKaart. Meterstanden doorgeven is zeer belangrijk, want uw meterstanden zijn de basis voor uw energierekening. Op de kaart staat precies welke meterstanden u in moet vullen.

Onze verwachting is dat binnen 5 weken alle administratieve zaken rondom uw overstap geregeld zijn.
Allemaal prachtig.
Je zou denken dat deze brief met contract volgde op de 2e aanmelding.
Maar toen ontving ik per post een briefje dat ik me twee keer op 1 adres had aangemeld en dat dit niet mogelijk was. De laatste aanmelding zou niet worden verwerkt.
Nu maar hopen dat ze de aanmelding waarop ik een contract ontvangen heb, niet verwijderd hebben. Misschien is het contract gestuurd naar aanleiding van mijn aanmelding op 3 maart en waren ze gewoon wat traag.
Leuke melding in de brief: ik stap vrijwel direct over en een eventuele boete van de huidige leverancier wordt door Eneco betaald.  Ik had de kleine lettertjes in de voorwaarden slecht gelezen, ik wist niets van een boetevergoeding. Dat heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt, zo'n boetevergoeding.
Tot nog toe heb ik geen OverstapMeterstandenKaart ontvangen.
Ik wacht af hoe het verder gaat.

3 opmerkingen:

  1. Hopelijk gaat alles goed, mooi dat je ook een vergoeding krijgt voor een eventuele boete!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, wat een gezeur zeg! Jammer dat het zo gaat :S

    Ik ben in december overgestapt van Greenchoice naar Energy Direct en dat ging vlekkeloos. Binnen no-time stond het teveel betaalde geld ook op mijn rekening. Mijn vragen per mail werden keurig binnen 24 uur beantwoord, ook nog eens adequaat. Ik ben tevreden met ze! En o ja: in december krijg ik 300 euro korting op mijn eindafrekening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed op je eindafrekening van je oude energieleverancier kijken of er kosten voor je overstap berekend zijn. Declaratieformulier op de Eneco-site downloaden en samen met een kopie van de eindafrekening naar Eneco opsturen, dan krijg je de boete teruggestort.
    Heb dit toevallig vandaag ook in orde gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.