Hierbij weer mijn zondagse blogje over mijn energieverbruik. Voor
iedereen die daarin geïnteresseerd is en zijn/haar verbruik wil
vergelijken
Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 41?
GAS 2,4 m³
Ter vergelijking: in week 40 verbruikte ik 1,1 m³ gas.
Het wordt duidelijk kouder, dus vaker de verwarming aan gehad. Nog is het gasverbruik heel bescheiden, maar dat blijft natuurlijk niet zo.
STROOM
Ik
kreeg van het net geleverd: 9 kWh
Ter vergelijking: vorige week kreeg ik 7 kWh geleverd.
Mijn zonnepanelen leverden 26 kWh
en ik leverde 19,66 kWh terug. Voor eigen gebruik van de zonnepanelen gebruikte ik dus 6,34 kWh.
Dat brengt het totaal van mijn stroomverbruik in de afgelopen week op 15,34 kWh.
In de week er voor, in week 40, verbruikte ik in totaal 13,51 kWh
Zonnepanelen
De
panelen leverden in de afgelopen week 26 kWh. Wat levert dat op? Ik krijg voor
teruglevering nu tussen 16 (normaal) en 13 (dal) cent per kWh.
Ervan uitgaande dat de meeste stroom is geleverd in het normaaltarief, leverde dit mij €4,16 op.
Maar ik moet ook terugleveringskosten betalen. Dat kost mij €0,41 per dag. Afgelopen week dus €2,87.
Pagina's
▼
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reacties zijn welkom, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie worden niet geplaatst.
Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.