Op 1 december, één week voordat ik mijn oude, vale, maar nog helemaal niet versleten blauwe winterjas opknapte door hem in mijn wasmachine te verven, kocht ik online een nieuwe jas.
Het was cyber monday en ik kreeg 20 % korting op de aankoop. Bij betaling en bestelbevestiging kreeg ik het bericht dat de jas op 5 december geleverd zou worden. Mooi snel, ik moest de mail van PostNl in de gaten houden.
Maar naarmate 5 december naderde, bleef het stil. Geen bericht over een pakje dat onderweg was naar de AH, waar ik de jas af wilde halen. Ik had geen mail ontvangen dat de verzending vertraagd was, dus ik zocht op de site van het kledingbedrijf. Er stond: nalevering. Geen datum waarop ik mijn jas dan wel kon verwachten. Ik bleef in onzekerheid.
Ik had de jas graag gedragen op koude winterdagen, maar hoewel ik formeel eigenaar van de jas ben, bezit ik niets. Ik heb betaald, maar geen jas.
Toch raar!
Echt waar, ik heb een jas, maar die is nog onderweg.
Waar?
Geen flauw idee wanneer hij komt!
Hij hangt niet bij mij aan de kapstok, dat is een ding dat zeker is.
Op de site staat nu dat "mijn" jas leverbaar is binnen 3 weken, maar die drie weken zijn vandaag om.
Ik kan de bestelling terugtrekken en mijn geld terugvragen.
Doe ik dat?
Ik neig er nu wel naar. Want wat moet ik met een jas die ik niet kan dragen?
***********************
PS vandaag, kort na 9:00 uur ontving ik een mailtje. Ik moet nog even geduld hebben: "Excuses voor het lange wachten. De wachttijd voor dit/deze artikel(en) kan tot 21-01-2026 dagen oplopen."
Dan is de winter al deels om!
PS2
Ik heb veel vaker bij dit bedrijf kleding besteld en ik was altijd tevreden. Ook mijn oudste dochter bestelt daar vaak. Geen dropshipper, het bedrijf in kwestie heet BonPrix.
Ik heb besloten de bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling te doen. Max 21 januari is mij te laat, veel te laat.
Komt de jas wel van een betrouwbare winkel/website vandaan?
BeantwoordenVerwijderenWat jammer,juist nu er kou aan komt
BeantwoordenVerwijderenIk ben bang dat je in een dropship toestand terecht bent gekomen. Kleding moet je normaalgesproken binnen een week in huis hebben. Ik zou lekker een andere jas kopen en deze zonder passen weer terug sturen. Herminez
BeantwoordenVerwijderenVergeet niet dat ook grote bedrijven zoals C&A aan nalevering doen. Maar ook de kerstdrukte speelt natuurlijk mee.
VerwijderenTrustpilot werkt goed. Het bedrijf dat niet leverde deed mij een verzoek om mijn klacht te verwijderen, dan zouden ze het bestelde en betaalde leveren. Ik deed dat niet. Meldde dat ook op de site en nog een maand later ontving ik het alsnog. Het week af van de belofte van de advertentie.
BeantwoordenVerwijderenIk doe nooit meer iets bestellen bij onbekende bedrijven.
Ik zou nog even afwachten. Als hij bezorgd wordt kun je hem altijd nog terugsturen. Rond deze dagen is de bezorging vaak problematisch vanwege grote drukte.
BeantwoordenVerwijderenZou het pakket niet kwijt geraakt kunnen zijn? Heb ik zelf ook gehad met een pakket. Groetjes Jet
BeantwoordenVerwijderenVreemd, ik ga er vanuit dat je het bij een betrouwbare website hebt gekocht en op alles hebt gelet. Ik zo de klantenservice bellen. Of wachten, soms verkopen ze spullen die niet op voorraad zijn en zit de leverancier zelf ook in de keten af te wachten tot de zending komt. Even navragen dus.
BeantwoordenVerwijderenOh, wat is dit vervelend zeg. En dan moet je er weer tijd en energie in steken om je geld terug te krijgen. Kan je erover bellen? Hebben ze een fysiek bemande klantenservice?
BeantwoordenVerwijderenIk vind het best bijzonder dat je een jas online bestelt. Ik ben ook lang. Ik ben 1.82 en een winterjas is altijd een hele zoektocht vanwege de mouwlengte. Of was het een site van een lange dameswinkel? Bij mij zijn die mouwen juist vaak weer veel te lang. Want een vrouw van 1.95 moet er ook in passen.
Broeken daarentegen koop ik vaak wel online omdat ik in fysieke winkels lengtemaat 34 nooit kan vinden. Ik weet vaak het model en de maat wel en dat gaat over het algemeen goed. Soms moet ik wat terug sturen. Ik ben dus wel blij dat ik door webwinkelen makkelijker aan mijn broeken kan komen en meer keuze heb.
Waar koop je die online? Ik heb ook broeken lengte maat 34, namelijk 29/34.Is altijd moeilijk aan te komen.
VerwijderenKlopt dit bericht? Of is het om reacties uit te lokken?
BeantwoordenVerwijderenHet bericht klopt wel. Het is echt zo dat ik 3 weken geleden besteld heb en tot vanochtend taal noch teken ontving van het bedrijf. Een half uur geleden dus het eerste mailtje!
VerwijderenDat is op zich ook al vreemd. Je had op z'n minst direct na de bestelling een mail moeten ontvangen in de trend van 'dank voor uw bestelling, we gaan voor u aan de slag'.
VerwijderenDirect na de bestelling ontving ik een mail over levering op 5 december, maar daarna werd het stil.
VerwijderenIk hoop dat je het bij een betrouwbare winkel hebt gekocht .
BeantwoordenVerwijderenIk wil al heel lang een trui die over de billen heen gaat, ik google op dit en er komen fantastisch truien te voorschijn.
Totdat je de recensies lees , onbetrouwbaar dus , geen levering , slechte kwaliteit en veel te goedkoop.
Ik ga weer bij mijn betrouwbare online winkels en de zijn duurder of ik ga een goede kwaliteit winkel in.
Weet niet of ik namen mag noemen…
Natuurlijk mag je de naam noemen.. Ik begrijp niet dat Aaf de naam van de winkel niet noemt. Als we man en paard noemen kunnen we andere mensen een misser besparen!
Verwijdereneen drop shipper?
BeantwoordenVerwijderenZuinigheid kan soms te ver gaan.
BeantwoordenVerwijderenJa, afgelopen winter had ik maar 2 draagbare jassen en daarom dacht ik begin deze maand: ik wil een extra lange jas deze winter. Ik heb 2 jassen voor als het koud is, een korte en een lange. En juist bij koude leek een extra jas mij fijn om te hebben. Want zuinigheid kan inderdaad soms te ver gaan.
VerwijderenWat vervelend. Ik bestelde 2 jassen bij de grote maten winkel UP en had ze binnen de beloofde 5 dagen, nu 2 weken geleden. De ene van wollige stof zonder voering heb ik de afgelopen dagen heerlijk gedragen. En nu kan ik de andere dikke gaan gebruiken. Ik wilde persé geel en dat was de enige winkel waar ik iets naar mijn zin kon vinden. In de kringloop en fysieke winkels had ik al geprobeerd, maar alles in grijs, beige, zwart en blauw en die wilde ik niet
BeantwoordenVerwijderengewoon geld terug en lekker gaan winkelen,beter voor de economie ,en de uitverkoop komt er aan .
BeantwoordenVerwijdereneen reden waarom ik kies voor de optie om achteraf te betalen
BeantwoordenVerwijderenVervelend hé! En ook dat ze niet zelf communiceren. Mijn vriend heeft een onderdeel voor een gitaar besteld waar hij zit op te wachten. Nu heeft hij bericht gekregen dat levering pas vanaf maart zal gebeuren ...
BeantwoordenVerwijderenDropshipper: degene bij wie jij besteld koopt zijn waar heel goedkoop in , in een ver land(wees ook alert op kinderarbeid) en levert het goedkope product dan met winst aan jou. Je denkt met een NL bedrijf te maken te hebben maar dat is slechts een tussenpersoon.
BeantwoordenVerwijderenTip: lees altijd de recensies en retour voorwaarden.
Ik koop best vaak bij bpr maar betaal altijd achteraf. En idd heb je soms een artikel wat achteraf een nalevering betreft. Dit zie je dan op de website, niet via een e-mail. En dan kan het zijn, dat je een jas gaat ontvangen die eerst nog door een andere klant moet worden teruggestuurd. Dan is de jas al aangemeld als retour, maar er gaat wat mis of de eerdere koper bedenkt zich.
BeantwoordenVerwijderenIn zo’n geval staat jouw bestelling nog steeds maar moeten ze de jas elders vandaan halen of wachten op de volgende retourzending.
En het kan zelfs nog gebeuren dat je bericht ontvangt dat het artikel helaas niet meer te verkrijgen is..
maak je geen illusies, een heel groot deel van teruggestuurde kleding wordt vernietigd, of met wat geluk wordt het opgekocht door een verkoper van bijvoorbeeld een outlet store
VerwijderenNu je de bestelling geannuleerd hebt kun je misschien eens bij de winkel ( fysiek of web)van de ANWB kijken. De opruiming is daar begonnen. Veel jassen voor half geld.
BeantwoordenVerwijderenJannie