![]() |
| mijn 7 Barbie's en 2 kleinere popjes |
Afgelopen weekend logeerden mijn oudste kleinzoon en oudste kleindochter weer eens bij mij.
Toen speelde mijn oudste kleindochter onder anderen met mijn Barbiepoppen. Kleinzoon sliep uit, tot acht uur. Wij niet, dus speelde kleindochter even alleen.
Niet zo lang geleden kocht ik mijn 6e en 7e pop. Toen ik, terwijl ze er mee speelde, mijn collectie overzag, vroeg ik me af, voegt dat eigenlijk nog wat toe aan alle poppen die ik al had? Alle poppen zijn òf zelf gekocht bij de kringloop, òf oude poppen van mijn oudste dochter, de moeder van mijn kleindochters.
![]() |
| één van de nieuwste |
De zesde en zevende Barbie zijn bovenstaande Barbie en de Barbie met de blauwe jurk met dessin op de eerste foto. Samen voor 7 euro gekocht in de kringloop, inclusief de kleding. De Barbie met de spijkerbroek is een merk-Barbie van Mattel, de andere merkloos, maar wel met een prachtige jurk.
Ik denk dat het zo echt wel genoeg is. Hoewel ik gisteren bij de kringloop al weer ééntje in mijn handen had. Een echte Barbie, voor maar €1,50. De kleding was aftands, maar het was een mooie pop, met mooi haar. Toch heb ik hem weer teruggelegd. Zeven is genoeg.
Zou het te maken hebben met mijn jeugd dat ik nu meer wil kopen? Ik had toen graag méér Barbies gehad, maar ik had er maar 1, mijn hele jeugd lang. Ik had er destijds graag nog een paar meer gehad.
Ik kwam bij de kringloop voor lakens, eenpersoons en bij voorkeur tweepersoons. Heerlijk met dit warme weer om alleen onder een laken te slapen. Helaas hadden ze alleen dekbedhoezen in deprimerende kleuren. Daar zag ik van af en liep zonder aankopen weer naar buiten.
Eigenlijk heb ik ook aan één laken genoeg. Met dit hete weer kan ik het 's ochtends wassen, daarna ophangen op mijn warme zolder met het raam open, en dan is het 's avonds wel weer droog. Geen tweede laken nodig bij hitte.





















.png)




