Twee jaar lang had ik een premiumkaart bij de AH. Met die kaart kocht ik kortingsvoordelen:
Korting op biologische artikelen
Korting op terra producten
Dubbele spaarzegels en koopzegels
Het kon uit om hiervoor €12,- en tegenwoordig €14,99 voor te betalen. Veel voordeel leverde het niet op, maar wel wat voordeel. Een paar tientjes per jaar.
Een jaar geleden ging de verlenging zonder problemen, maar dit jaar ging dat mis.
Buiten mijn schuld.
De kaart liep officieel af op 10 december, maar de voordelen stopten gek genoeg al op 9 december. Volgens de website van AH was mijn abonnement verlengd, maar ondertussen werkte de premiumkaart niet.
De klantenservice ontdekte dat de oorzaak was, dat ik nog niet betaald had. Vreemd, want ik had voldoende saldo op mijn bankrekening, dus dat was het probleem niet. Er was een openstaand factuur. Ja, duh! Natuurlijk, want ik had nog niet betaald, want dat zou automatisch gebeuren met een incasso. Volgens de klantenservice kon ik handmatig betalen. Met een speciale code en mijn klantnummer. Dan kwam het allemaal goed en had ik weer een premium-abonnement.
Ik zag later die vrijdag, nadat ik al betaald had, dat er een incasso klaar stond voor de betaling van het abonnementsgeld, namelijk op 15 december. 6 dagen nadat de premiumkaart niet meer werkte. Dat is natuurlijk ook veel te laat. Bij andere verlengingen van abonnementen gaat dat heel anders en wordt een paar weken voor de vervaldatum het abonnementsgeld al afgeschreven.
Ik heb het incasso voor 15 december geweigerd, want ik had immers al betaald.
Dat betalen ga ik geen twee keer doen!
En is het nu goed?
Nou, mooi niet. Vrijdag niet en gisteren nog steeds niet.
Dus ik ga vandaag weer navraag doen bij de klantenservice.
En laat ik het abonnement per 11 december 2026 nog weer verlengen?
Ik moet daar nog over nadenken, ik twijfel!
Update 17 december.
Ik ontving vandaag een mailtje dat mijn incasso voor mijn premiumabonnement mislukt was. Ik moest nu via iDeal betalen.
En als ik inlog lees ik al de hele dag het volgende:
Het
duurt maximaal 30 minuten voor de betaling is goedgekeurd door de bank.
Je krijgt een e-mail zodra het gelukt is. Je kan gewoon verder
winkelen.
Van die maximaal 30 minuten klopt niets. Maar ik kan wel weer 10 Bonusbox aanbiedingen selecteren.
In de mail stond ook dat ik, mocht ik al wel betaald hebben, contact moest opnemen met de klantenservice. Daar wil ik nu geen tijd in steken. Ik wacht nog even af of het na de betaling afgelopen vrijdag misschien vanzelf goed komt.
.png)
Wat een gedoe. Die incassodatum is veel te laat en ik neem aan dat ze dat bij de klantenservice zouden moeten kunnen inzien.
BeantwoordenVerwijderenPersoonlijk zou ik afhaken en het bij een bonuskaart houden.
Zelf heb ik, uit privacyoverwegingen, een anonieme bonuskaart en ik pin nooit mijn boodschappen.
Wat een gedoe. Ik snap je twijfel
BeantwoordenVerwijderenWat een gedoe Aaf. Dat soort dingen kost vaak zoveel tijd en energie. En ze zijn soms wonderlijk lastig om op te lossen.
BeantwoordenVerwijderenVolgens de klantenservice kan het tot 5 werkdagen duren voordat de handmatige betaling verwerkt is. Ik had achteraf beter af kunnen wachten en via de incasso kunnen betalen, in plaats van handmatig betalen en de incasso in te trekken. Op mijn account staat nu nog steeds dat ik de factuur dd 11 december niet betaald heb.
VerwijderenSterkte, Aaf. De online klantenservice van Albert Heijn is echt dramatisch. Heb weken contact moeten hebben om geld terug te krijgen. Óf het systeem werkt niet dat ze gebruiken (te weinig inzicht voor medewerkers) óf het moet allemaal voor een habbekrats en ze zetten mensen in die ongeschikt zijn.
BeantwoordenVerwijderenIk heb ook zo'n abo op premium, werkt perfect. Over 12 maanden genomen en het sparen van dubbele airmiles, die ik laat uitbetalen, kom ik op 13% korting op alle AH inkopen.
BeantwoordenVerwijderenVervelend natuurlijk, maar het kan een keer gebeuren dat er iets misgaat. De verlenging van een jaar later op een foutje laten hangen vind ik wat voorbarig. Je gaat toch uit van de voordelen die het abonnement je oplevert?
BeantwoordenVerwijderenVoor mij is het voordeel van premium al behaald met mijn bezorgabonnement. De korting die ik daarop krijg heft de kosten al op.
Schrijver.
AH is eigenlijk een vervelende winkel. Sim
BeantwoordenVerwijderenIk heb sinds een paar maanden de AH app en kijk naar de Laatste Kans afprijzingen .. loopt van 25 40 70 procent.. op alles en in de bonus gaat die korting er ook nog overheen.. ik woon in Arnhem en in een straal van 7 kilometer rond mijn huis 7 AH winkels.. kijk ik waar de beste deals zijn… roomboter 70% ik koop de voorraad op en leg ze in de vriezer… groenten Heel vaal juist de biologische. . ik fiets elke dag wel naar een AH.,
BeantwoordenVerwijderenIk kom niet vaak bij AH. Hun aanbieding zijn vaak niet interessant genoeg om met de auto naar een naburig dorp te rijden. In ons dorp is een Plus en een Lidl, daar doe ik de meeste boodschappen.
BeantwoordenVerwijderenik heb al jaren een bezorgbundel en een premium abonnement (dat haal ik er dik uit) nooit problemen.
BeantwoordenVerwijderenOf je kunt ook gewoon kopen wat je nodig hebt, wat in het seizoen is en je niet druk maken over aanbiedingen. Hoeveel tijd en ergernis zou dat schelen? Ik koop een keer per week bij de ah of lidl, soms ga ik naar duitsland vooral voor de biologische basis. Vers eens per week bij hofweb. Koffie apart bij sheba, meel bij de molen. Wijn bij wijn van jaap. Ben rond de 80 euro kwijt voor 2 personen met vaak gasten en we eten en drinken als vorsten.
BeantwoordenVerwijderenHier schelen die aanbiedingen toch behoorlijk. En dubbele zegels sparen tegen 6% rente én 10 % korting op die paar biodingen doe ik toch al kocht is gewoon fijn.
Verwijderen