zaterdag 9 februari 2019

Boodschappen in de afgelopen week

Een relatief dure week, dat komt vooral door de aankoop van drank en aanverwante zaken, en dan vooral port en koffie.

Drank: 
Ruim 10 euro gaf ik daaraan uit, dat is voor mijn doen enorm veel. De port is een verwennerij omdat ik nu met pensioen ben gegaan. Dan kan ik zo nu en dan een glaasje nemen. Ik vind port heel lekker, maar ik koop het vrijwel nooit, te luxe in mijn ogen.  Ook kocht ik een lekkere soort koffie in de aanbieding, normaal €3,65 per pak, nu 2 pakken voor €3,99. Zeker de moeite waard!

Fruit:
vorige week kocht ik 30 stuks fruit, die zijn nog lang niet op, dus ik kocht alleen wat appels in de aanbieding.

Afgeprijsde artikelen (@):
roomboter, (vega) yoghurt, amandelen. Alles 35% korting, gekocht in de winkel die nu gesloten is en verbouwd wordt. De yoghurt kocht ik omdat ik nog een heel pak muesli heb en met melk vind ik muesli niet lekker. Nu kan ik ook weer eens muesli eten! De amandelen waren bedoeld voor bij de port, maar de fles is nog niet open en de amandelen zijn vrijwel op. Dus moet ik toch maar een ander hapje bedenken voor bij mijn glaasjes port. Of opnieuw amandelen kopen.

Groenten:
in één woord: veel, ruim 3800 gram, inclusief tomatenblokjes en zuurkool. De meeste groenten zijn goed te bewaren en de broccoli gaat dit weekend op.


2 -9 febr '19

*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
appels, 5 stuks* AH 0,75
volkoren brood AH 1,22
roomboter @ AH 1,23
2 pakjes bouillonblokjes* AH 1,51
rietsuiker, 750 gr AH 1,05
blik tomatenblokjes, 500 gr. AH 0,45
pasta, 500 gr. AH 0,79
boerenkool, 2 pakken  à 450 gr,  diepvries Coop 0,98
pastinaken, 2x 400 gr* AH 1,58
zuurkool, 500 gr AH 0,50
spruitjes, 500 gr* AH 0,79
broccoli, 610 gr AH 1,45
sojayoghurt, 3 halve liters @ AH 3,12
sojatoetje Coop 1,14
Snacks
amandelen, gerookt @ AH 2,33
Dranken
3 liter sojadrank AH 2,67
 2 pakken filterkoffie* Coop 3,99
fles port* AH 6,74
2 flesjes citroensap AH 0,90
Kat 0,00
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
billendoekjes AH 0,85
TOTAAL 34,04

2 opmerkingen:

  1. geniet van je portje af en toe, ook ik vindt port heerlijk maar is hier niet te koop (wel in Belgrado)maar om 80km te rijden voor een fles port is me te gek. Groetjes Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, 80 km is wel erg ver! Dat zou ik ook niet doen! Voor mij was het ongeveer 800 meter, dat is goed te doen.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.