zondag 9 februari 2020

Ga je voor €1,45 terug naar de winkel?

Gisteren kocht ik in de aanbieding 2 grote potten pindakaas. Met stukjes noot. De 2e pot zou voor de halve prijs zijn.
Thuisgekomen bleek dat die korting niet berekend was. Gewoon de volle prijs en niet €1,45 minder betaald. Vaak controleer ik de bon in de winkel, maar juist nu niet.
Dat zul je altijd zien!

Dan volgt de vraag:
"ga ik terug om die €1,45 alsnog te innen?"

Overwegingen vóór:
- het is maar 5 minuten fietsen
- de zon scheen en het regende nog niet
- bewegen is goed voor mij
- €1,45 is best veel geld om te laten schieten.

Tegen:
- eigen schuld, had ik in de winkel maar beter op moeten letten
- ik ben best moe, nog steeds niet helemaal 100% en ik heb ook al een tijdje in de tuin gewerkt
- dan moet ik mijn fiets weer uit de schuur halen

Ik ben naar de winkel gegaan en trof een vriendelijke dame die zich namens de winkel excuseerde voor de fout.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik dit niet gedaan zou hebben als ik ver had moeten fietsen of als het heel slecht weer geweest was. Jammer dan, dan had ik die €1,45 laten lopen.

Zou jij geklaagd hebben?


22 opmerkingen:

  1. Ik heb de tijd, en zoals je zegt, het is maar een klein stukje fietsen en het is mooi weer. Ik zou teruggaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker! Ik check altijd meteen de bon en ga ook voor 20 ct naar de servicebalie.het gaat zo vaak fout. Ik zou niet direct zijn terug gegaan maar de bon de volgende keer hebben meegenomen. Er staat een datum op dus kun je aantonen dat het gekocht is tijdens de aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig had ik vorige week ook zoiets, het regende hard en ik had geen zin om nog een keer nat te worden. Even opgebeld, kassabon bewaard en een paar dagen later kreeg ik bij de klantenservice het geld (bijna 3 euro) terug..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet het niet zeker. Hangt er voor mij vanaf hoe ik me voel. Ik kijk de bon ook bijna altijd na. Vorige week had mijn man de bon niet nagekeken en toen was er een fout van bijna 5 euro gemaakt. Ik moest toch nog in het dorp zijn dus ik ben ermee terug gegaan. 5 euro cash teruggekregen. Ik was sowieso gegaan want 5 euro vind ik best veel. Ik denk erover voortaan de scanner te pakken, dan kan ik het gelijk controleren want om steeds bij de balie van de klantenservice te staan is ook zo wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, ik ga ook altijd terug! Nu heb ik het geluk dat alle winkels binnen loop/fietsafstand zijn hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je terug bent gegaan! Ik ben er weleens te lui voor. Maar het gaat natuurlijk om het idee dat je (onbewust) bedonderd wordt. Ik vraag me dan weleens af: zou ik dit gekocht hebben als het niet in de aanbieding was?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja zeker, maar ik wacht tot ik de volgende keer weer in de winkel ben. Bij onze Jumbo doen ze nooit moeilijk. Laatst kocht ik bloemen die al verlept uit de verpakking kwamen, ik gooide ze al snel weg en toen ik dat een paar dagen later melde (zonder bon oid) kreeg ik twee mooie bossen gratis mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees zo vaak dat er zo veel fouten gemaakt worden, ik ging voor dit geld trouwens niet terug want dan ben ik het al bijna kwijt aan brandstof. Ik controleer de bon ook altijd, maar ik doe nu bijna 20 jaar zelf boodschappen en als ik 5 fouten geconstateerd heb in de supermarkt is dat veel. En ik heb bij verschillende winkels boodschappen gedaan, afhankelijk van waar we woonden en waar de meeste aanbiedingen waren. Nu standaard de AH en 1x in de zoveel tijd Jumbo & Lidl. Daar haal ik producten die we van de AH of niet lekker vinden of niet in assortiment.

    groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn (gewone fiets-)brandstof is gratis!
      En het klopt, er worden veel fouten gemaakt. Bij de AH worden producten nogal eens 2 of 3 x aangeslagen, terwijl ik er minder kocht. Dus bijvoorbeeld 2 halen, 3 betalen ;-)
      Of 1 halen, 2 betalen.
      Vaak controleer ik de bon, maar soms vergeet ik het.

      Verwijderen
  9. ik zou niet geklaagd hebben als ik al thuis was maar me wel in de zak gezet voelen.In de winkel zou ik wel geklaagd hebben Ik heb ook ooit een tijd alles minutieus nagekeken ontdekte toen dat het in de supermarkt best vaak gebeurt dat die kortingen niet kloppen. En ik ben dat alleen maar tegengekomen in mijn nadeel, nooit in mijn voordeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee.ik ben meer kwijt aan benzine. Laat staan de reistijd die ermee gemoeid is.
    Ik verlaat nooit de winkel zonder controleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou niet geklaagd hebben maar wel naar de servicebalie gegaan zijn. Meestal kijk ik al in de winkel of alles goed is. Soms is het druk of ben ik afgeleid en ontdek ik het pas thuis. Dan ga ik ermee terug de volgende keer als ik er ben. Dit laatste doe ik alleen bij de AH, mijn basissupermarkt met een prima service. Ik kom er minstens 3 keer per week. Ik koop bij andere supermarkten alleen de aanbiedingen of speciale produkten en het kan weken duren eer ik er weer ben. Dan is het mijn eigen schuld, dan moet ik in de winkel maar goed opletten. Ik ga dan niet voor een euro weken later nog moeilijk doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het werd hier boven al genoemd. Ik gebruik altijd de scanner en zo controleer ik prijzen en kortingen direct al tijdens het boodschappen doen.
    Ik vind dat super handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben geen scanner in de winkel waar ik deze artikelen kocht, dus dat wordt niets.

      Verwijderen
  13. Ik vraag mij altijd af of je ook terug zou gaan als je te weinig had betaald....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk altijd de bon na, ook omdat ik hem gebruik voor mijn exceloverzicht en te weinig betaald, dat heeft zich nog nooit voorgedaan.
      Dat kan toch ook niet? Ze scannen alles en soms scannen ze dingen 1 of 2 keer te veel.

      Verwijderen
    2. jahoor kan wel, goedkope appelen aanslaan ipv dure. of de aanbieding v vorige week doet het nog. of ze missen een product bij t scannen.

      Verwijderen
    3. Je hebt gelijk, andersom is het mij ook wel eens gebeurd. Ik meld iedere fout op de bon,
      ‘roomser dan de paus’ noemde iemand mij eens 🤔

      Verwijderen
  14. Ooit, héél lang geleden, het was nog gulden tijd, kreeg ik terug van 100 gulden terwijl ik met 50 betaalde. Het was bij een Hema. Ik melde dit aan de kassiere, werd ze boos! Want nu ze moest bij haar baas om een sleuteltje vragen om de lade van de kassa te openen zonder een bedrag aan te slaan.
    Sindsdien meld ik voordelen en fouten mijn kant op niet meer. (Behalve bij kleine zelfstandigen, maar die zijn meestal wel secuur!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor dit bedrag zou ik de bon de volgende meegenomen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Aaf, als het in mijn buurt is en ik vaker in die winkel zou ik gewacht hebben tot het weer beter zou zijn, of mijn gezondheid beter. Je hoeft dit natuurlijk niet op dezelfde dag te doen, maar ik snap het wel, ik zou het ook het liefst meteen geregeld zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga altijd terug, al woon ik naast de supermarkt nu. In het verleden ook als ik teveel terug kreeg. Ben als 9-jarige wel eens 10 cent terug gaan brengen naar de Kruidvat. Nu pin ik alles, dus komt dat niet zo vaak meer voor, maar als ik nog in de buurt was, zou ik ertoe in staat zijn, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.