dinsdag 30 september 2014

En toen golfde de vloer en schudde de muur heen en weer

Volgens een collega was het alsof er een vrachtwagen tegen het gebouw aanreed.
afbeelding
Ik was in overleg en zat op een gewone stoel, dicht bij een muur. Ik voelde de vloer onder mij bewegen en keek opzij naar de muur en die muur die ging heen en weer! Er was een trilling en toen even niets en toen nog een trilling. Mijn conclusie was direct: een aardbeving. Gelukkig bleef alles keurig overeind en werden we op de 1e verdieping niet "gesandwicht" tussen de 2e verdieping en de begane grond, maar bij mij was er even een lichte paniek.
Aangezien het dorp Ten Boer, het epicentrum van de beving, aan het Eemskanaal ligt, zal de dijk die toch al niet zo sterk is, weer goed bekeken moeten worden. Moet ik rekening houden met natte voeten?
Mijn huis staat ongeveer tussen mijn werk en het epicentrum van de aardbeving. Zo te zien is er niets aan de hand, maar het idee dat het erger kan worden is niet fijn!

12 opmerkingen:

  1. Ben je niet geschrokken? IK hoop dat alles goed is met je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he, bah, afschuwelijk!

    Ooit een lichte aardbeving meegemaakt toen ik in Los Angeles was, hele rare gewaarwording met niets te vergelijken en niet voor herhaling vatbaar.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh bah spannend, zo naar. we hebben hier in het verleden ook met aardbeving-gebeuren te maken gehad heel akelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh , kan me voorstellen dat het beangstigd.
    Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jawel 'n vreemde gewaarwording en dan hoor je later de minister spreken over 'it 's a fact of life'
    Dit feit had niet gehoeven, denk 'k dan...
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat griezelig. Ik hoop,dat het niet vaker gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo eng! Ik zou echt in paniek slaan...

    Las niet zo lang geleden iets in de krant (De Morgen) dat er in Nederland aardbevingen zijn door schaliegaswinning en ze deze nu meer willen uitvoeren nabij de Belgische grens of zo. Dat beloofd...
    Lijkt me echt vreselijk!

    Groet
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik vond het ook best eng. Ik vraag me af hoeveel erger het moet worden met de aardbevingen in Groningen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik liep op het moment van de aardbeving door de Herestraat, heb niets gemerkt.
    En ons huis stond er ook nog toen ik weer thuis kwam. Ons huis staat tussen Ten Boer en de Martinitoren. Maar het is echt geen fijn idee, steeds maar weer die aardbevingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoonzoon was thuis, in Beijum, hij heeft de schok behoorlijk gevoeld.

      Verwijderen
  10. Wat naar zo'n ervaring en ook dat je weet dat er nog meer aardbevingen zullen volgen. Het wordt echt de hoogste tijd voor andere vormen van energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laten we dankbaar zijn dat wij niet het verduren hebben wat in Zuid Florida, Haiti, Bali en/of Zuidoost Indische zee. Groningen redt zich wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.