Eind afgelopen week ontving ik een mailtje van Arriva dat ik het teveel betaalde geld van 2x binnen 1 minuut inchecken (zonder uitchecken) toch terug krijg. Dat is mooi, ik krijg 4 euro terug. Het was ook te zot voor woorden dat ik het geld niet terug zou krijgen omdat er geen reisgegevens zouden zijn (dat was de inhoud van de eerste mail). Nogal logisch, de bus stond in Drachten en ik had er geen meter mee gereisd, de apparatuur was alleen van slag, waardoor ik 2x kon inchecken.
Ik heb al eerder gemeld dat het geld van het automatisch opladen zo traag van mijn rekening gaat. Opladen op 12 augustus werd op 16 september van mijn rekening afgeschreven.
Het opladen op 14 oktober + het ritje dat daarbij hoorde, staan nog steeds niet op het transactieoverzicht van Mijn OV Chip geregistreerd en er is ook nog niets van mijn rekening gehaald. Er staat op de website: (Nog) geen transacties Het kan voorkomen dat het OV-bedrijf waarmee u gereisd heeft (nog) geen transacties heeft doorgestuurd, bijvoorbeeld wanneer er werkzaamheden zijn aan het systeem. In dat geval wordt uw online transactieoverzicht niet gevuld of later gevuld.
Ik ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren. Drie busritjes na die datum bij dezelfde vervoerder staan wel in het overzicht.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
woensdag 26 oktober 2011
OV chip: teveel betaald geld komt terug, maar problemen blijven.
Labels:
Falende instanties,
Vervoer
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hoe moet dat dan met mensen,die niet zo oplettend en aktie-ondernemend zijn? Betalen die regelmatig te veel? Groeten Izerina
BeantwoordenVerwijderenIk keek pas mijn transactieoverzicht na en zag dat ik volgens het overzicht op een andere halte was in gestapt dan ik werkelijk was ingestapt. Het scheelde maar 13 cent, maar ik heb het toch teruggevraagd. Ook zou ik 2 keer niet uitgecheckt hebben, en heb ik dus 4 euro betaald voor een reis van 1,10. Dit hoop ik ook nog terug te krijgen. Ik denk dat er dus inderdaad veel mensen zijn die teveel betalen doordat ze het transactieoverzicht niet nakijken.
BeantwoordenVerwijderenAnna
Fijn dat je je geld terug krijgt, maar wel erg dat je er zo achteraan moet zitten. Ik vraag me inderdaad af hoe het zit met mensen die niet zo goed opletten en zo veel meer betalen.
BeantwoordenVerwijderenIk hoop eigenlijk dat tegen de tijd dat ik niet meer studeer, de ergste kinderziektes over zijn. Maar al betaal je niet, soms doen ze nog raar.
BeantwoordenVerwijderenPas... ik kon niet inchecken bij de tram. Dus ik naar het GVU hokje om te vragen waarom. 'Geen idee, waarschijnlijk heeft u bij de trein te vaak niet uitgecheckt'. Pfff ik ben student, ik check nooit in bij de ns juist om zoiets te voorkomen, want ze kunnen ook zonder dat mijn gratis ov aflezen. Oftewel: hij was 'zomaar' geblokkeerd. Gelukkig stond ik net in Utrecht in plaats van thuis bij de bus, en was hij ook zo weer ge-deblokkeerd, maar toch.
Aanvulling: juist vandaag verschenen de reistransactie en de saldotransactie toch ineens op MIJN OV CHIP en tegelijkertijd werd er 20 euro van mijn bankrekening afgeschreven.
BeantwoordenVerwijderenNaar aanleiding van je blog heb ik met frisse tegenzin toch maar eens op het transactieoverzicht van mijn OV-chipkaart gekeken. (In 2010 heb ik erg veel moeite moeten doen om ong. 10 euro die teveel was afgeschreven terug te krijgen) Ik kwam erachter dat ik in april 2x alleen was ingecheckt bij de NS. Gelukkig kon ik d.m.v. mijn agenda achterhalen waar ik uitgecheckt had moeten zijn dus kon ik berekenen dat ik 14,10 teveel had betaald. Weer een heel gezoek om uit te zoeken hoe ik het kon terugkrijgen, want ja, ze maken het je niet makkelijk! Uiteindelijk maar een contactformulier online ingevuld op de NS-site. Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg!
BeantwoordenVerwijderenVoortaan ga ik het nauwkeurig bijhouden. Ik zag trouwens ook dat mijn vaste busritten van 1,86 naar 2,16 waren gegaan. Zomaar een prijsverhoging van ruim 15%!!!! Mag dat zomaar??
Hier wordt een mens niet vrolijk van :-(
Mirjam
Ha, ik heb net bericht van de NS dat ze mij die 14,10 (zie berichtje hierboven) binnen 3 weken gaan terugbetalen! Dat is goed geregeld bij de NS zeg!
BeantwoordenVerwijderenZuinigaan bedankt! Zonder je blogje was ik niet op mijn account gaan kijken!
groeten
Mirjam
Was pas van A'dam CS met metro op Amstel overgestapt. Toen metro naar Zuid en dan metro naar Amstelveenseweg. Uitgechecked bij Zuid en pats, 4 euro eraf. Toen weer ingechecked op Zuid en uit bij A'veenseweg. Weer 4 euro. Kortom, dat overstappen gaat echt niet goed daar. Staat wel een overstappaal op Amstelstation maar die doe net of je uitchecked. DUs op Zuid dacht het systeem dat ik niet was ingechecked denk ik. Ik word hier best doodziek van. Afgelopen maand toch weer 3 x 4 euro teveel afgeschreven. Kan ik weer allerlei onzinformulieren invullen. Wat haat ik het OV toch. Kon ik maar met de auto!!!
BeantwoordenVerwijderen