zaterdag 8 december 2012

Een award gekregen van Dubbeltje

Leuk. Ik heb een award gewonnen! Het was al weer lang geleden dat ik een award gekregen heb. Ik weet al niet meer wanneer, het was tijdens mijn vorige blog.

Wat moet ik doen voor deze award?
1. Vertel 11 dingen over jezelf.

2. Beantwoord de 11 vragen die aan je gesteld worden.

3. Maak 11 nieuwe vragen.

4. Kies 11 bloggers met minder dan 200 volgers en stuur hen dit award. Dubbeltje had 3 bloggers uitgekozen. Dat lijkt mij ook een stuk beter, maar misschien worden het er nog wel minder, dat weet ik nu nog niet.

5. Laat het hen weten.

6. Bedankt de persoon van wie jij de nominatie kreeg


Elf dingen over mezelf

1. 1.79 meter lang en heb schoenmaat 42

2. Ik ben tweetalig, zowel het Fries als het Nederlands beheers ik als "native speaker"

3. Ik houd van zwemmen

4. Ik ben dol op warmte en zon, met andere woorden: zomer is mijn fijnste seizoen

5. Ik vind het hebben van kinderen een geweldige ervaring, veel leuker en verrijkender dan ik ooit toen ik nog kinderloos was, had durven dromen

6. Ik houd van de zee

7. Ik heb al bijna mijn hele leven een overgewicht en ik ben oneindig vaak op dieet geweest, zonder blijvend resultaat overigens

8. Ik heb een bloedhekel aan gladheid
 
9. Ik rook al 39 jaar niet

10. Ik ben van nature een bourgondiër, ik houd erg veel van lekker eten, maar ik probeer de overdaad in de hand te houden, zodat er niet nog meer kilo's bijgroeien

11. Ik was als kind bang voor dieren, voor paarden, honden, katten, cavia's, hamsters, noem maar op. Soms komt die angst nog wel eens om het hoekje gluren.

 
Mijn 11 vragen (van Dubbeltje):

1. Wat is je lievelingsliedje?
Ik ben helemaal niet zo gericht op muziek, ik ben nogal a-muziekaal. Het lied dat ik heel bijzonder vind is "Het zel weer veurjoar worden" van de Groninger Ede Staal. Luister naar bijgaand YouTube liedje. Het optimisme dat het altijd wel weer goed komt, want het wordt altijd wel weer voorjaar.

2. Waarom consuminder jij?
Dat is ooit uit nood geboren, in verband met een laag inkomen en een te verwachten laag inkomen als ik met pensioen ben. Nu is het meer een levensstijl geworden.

3. Wat is het eerste wat je doet als je wakker bent geworden?
Dan zet ik allereerst mijn bril op. Met min 7,5 en min 6,5 zie ik zo weinig dat ik anders subiet van de trap zou vallen.

4. Wat is jouw lijfspreuk?
As it net kin sa at it moat, dan moat it mar sa as it kin. Dat is uit het Fries vertaald: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan! Dus improviseer en zet de zaken naar je hand als dat  nodig is.

5. Wat zal jouw beste vriend(in) zeggen als ik hem/haar vraag om jouw beste karaktereigenschap?
Dat vind ik een moeilijke, misschien mijn humor, of toch mijn doorzettingsvermogen?

6. Doe jij aan goede voornemens voor 2013?
Deze keer maar eens een keertje niet.

7. Sinterklaas of kerstman?
Sinterklaas

8. Wat is een ideaal uitje voor de vrijdagavond?
Als het niet zo veel zou kosten, dan zou ik dan wel uit eten willen en vervolgens naar een goede film.

9. Heb jij je doelen voor 2012 bereikt? Lang niet, maar ik stel mijn doelen ook vaak veel te hoog.

10. Camping of hotel?
Camping, maar niet (meer) in een tent. En nu ik er goed over nadenk. Een hotel met volpension heeft ook wel wat!

11. Denk jij dat het einde van de recessie in zicht is en wanneer verwacht jij deze anders?
Ik ben een beetje pessimistisch, ik denk dat het binnenkort wel weer wat beter gaat, maar dat de economie problemen blijft houden.
 
Ik wil eerst Dubbeltje vriendelijk bedanken!

Nu 11 vragen aan een volgende kandidaat voor een award:

1. Wat zou je echt niet willen missen, ook al heb je erg weinig geld om rond te komen?

2. Wie heeft/hebben jou geïnspireerd om met consuminderen te beginnen?

3. Wat voor boek ligt er op je nachtkastje?

4. Wintervakantie of zomervakantie?

5. Hoe denk je dat je leven er uitziet als je 80 bent?

6. Vegetariër of vleeseter?

7. Mooiste film of boek?

8. Als ik heel veel geld had dan ....

9. Ik ga naar een onbewoond eiland en ik neem mee ......

10. Wie zou jij graag nog eens ontmoeten en een goed gesprek mee hebben?

11. Wat is je beste talent?

Wie vind ik dat een award verdiend heeft? Ik vind dat Spaarcentje en Sparen en besparen met oog op de toekomst fijne blogs schrijven. Het zijn blogs waar ik stof tot (over)denken uithaal, die mij inspireren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.