Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

maandag 29 juli 2013

Wasmachine

Dochter en haar vriend hebben een nieuwe wasmachine gekocht. Ze hadden geen machine en wassen is in een huishouden toch wel essentieel. Ze hadden de machine bij het internetbedrijf met het ronde blauwe mannetje gekocht inclusief aansluiten en een eventuele oude machine mee retour nemen. Daar hadden ze voor betaald. Maar wat gebeurt er? De mannen van het bedrijf vinden dat dochterlief en haar vriend op een te hoge verdieping wonen en brengen de wasmachine tot bij de voordeur. In het weekend is de machine door een stel sterke bezoekers de trap opgesleept en nu moest hij aangesloten en goed waterpas neergezet worden. Tsja en daar heb je een moeder voor. Eerst moesten de transportschroeven er uit. Die schroeven zijn bedoeld om de trommel tijdens transport op zijn plaats te houden. Die transportschroeven zaten vastgeschroefd in een rose plastic behuizing. Die schroeven zouden met plastic gedeelte zó door het gat in de achterkant getrokken kunnen worden. Nee dus, plop, daar valt het eerste plastic deel in de machine. De tweede dan: heel voorzichtig en plop, nummertje twee. Nummer drie misschien? Nee, ook die valt naar beneden. Je raadt het waarschijnlijk al wat er met nummer vier gebeurde. Eigenlijk maakte dat ook helemaal niets meer uit dat die er in viel, het kwaad was toch al geschied.

Wat nu?
Het lijkt mij niet raadzaam om de wasmachine met die dingen op de bodem in gebruik te nemen. Zou het helpen om de bovenkant er af te halen? Zou je er dan bij kunnen? Of misschien de achterkant?
Morgen misschien eerst maar eens bellen met het wasmachinemerk. De machine is van Draaikolk (maar dan in het Engels, snap je wel?)

13 opmerkingen:

  1. Ik zou de klantenservice van bol.com bellen. Zij moeten alsnog de installatie doen. Het probleem van de trap is immers opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...voor de volgende keer meteen melden waar de machine/koelkast o.i.d. geplaatst moet worden. Willen ze dat niet......er zijn genoeg leveranciers die (eventueel met hulp van de vrouw/heer des huizes) graag iets op 3 of 4 hoog afleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De schroeven zijn nodig als de wasmachine weer moet verhuizen. Het lijkt mij dat ze er in elk geval uitmoeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op welke verdieping wonen ze dan. Als ze op drie hoog of hoger wonen is het normaal dat ze niet in huis installeren. Dat staat duidelijk op de site van bol. Dus dan is het niet zo dat de bezorgers vinden dat ze te hoog wonen maar dat staat in de voorwaarden. Wonen ze op max twee hoog en goed toegankelijke trap dan zou ik zeker contact op nemen met bol. Dat vind ik dat zij dat moeten op lossen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een maisonnette op 2,5 hoog.Net te hoog dus. Beneden is de woonkamer, in huis een trap naar boven met daar de slaapkamers en een douche met wasmachineaansluiting.

      Verwijderen
  5. Heel vaak hebben die Whirlpools geen bodem even schuin optillen vis je ze er zo uit, lukt dat niet heel simpel achterwandje eraf schroeven vaak maar 4 schroeven.

    Succes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anoniem: ik heb gebeld. De machine heeft inderdaad geen bodem. De machine moet naar voren gekanteld worden en dan kunnen de doppen uit de machine gehaald worden.

      Verwijderen
    2. Het is gelukt vanmiddag. We konden de doppen heel gemakkelijk uit de machine halen!

      Verwijderen
  6. Oh jee, datzelfde bezorgbedrijf doet ook voor weekamp de bezorging en maakte een deuk in mijn gloednieuw bestelde vaatwasser. Namen ze het beschadigde nieuwe apparaat niet eens weer mee retour toen ik hem niet accepteerde, dat moest namelijk weer heel omslachtig via wehkamp gaan, en volgende dag stonden dezelfde mannen er weer voor ophalen! En een dag later weer met een nieuw exemplaar! Maar toen wilden ze de oude vaatwasser niet meenemen. Weer weekamp gebeld en ja hoor, door dezelfde mannen werd de volgende dag de oude vaatwasser toch opgehaald. Maarreh tot maximaal de 2e etage is het afleveren bij hen toch? Hadden ze de machien toch een eindje op weg moeten sjouwen. Ik zou maar klagen hoor,voor die slechte service en die situatie met die bouten, wellicht wordt je dochter ook nog wat extra tegemoet gekomen (dat deed weekamp iig dan weer wel;)
    Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook al handig met machines! Belachelijk trouwens van dat blauwe mannetje trouwens.. nou ja de bezorgers dan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is vooral het behoud van de ruggen van de bezorgers. Anders nemen ze andere transport materialen mee. Niks belachelijk, goed werkgeverschap die denkt tenminste om de gezondheid van zijn medewerkers.
      Het staat duidelijk op de website, bij twijfel vooraf bellen, niet achteraf klagen.

      Verwijderen
  8. Daar ga ik dus nooit iets kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede tip, nu weet ik dat ik daar op moet gaan letten. Mijn wasmachine was laatst dus kapot gegaan en ik moet een nieuwe bestellen. Vandaar dat ik online zoek naar informatie en dit stuk gaat mij hier zeker bij helpen.

    BeantwoordenVerwijderen