dinsdag 8 oktober 2013

Lekker warm!

Het lijkt er op dat ik met het klimmen der jaren kouwelijker word. Vond ik een paar jaar geleden 18 graden 's avonds warm genoeg, nu vind ik dat toch echt niet meer. Ik heb meer warmte nodig!
Niet dat ik nu direct alle remmen loslaat en het 25 graden stook, nee dat ook weer niet. Maar 19,5 graden is toch wel aangenaam. Is het een probleem? Nee, ik stook meer en zal waarschijnlijk moeten bijbetalen. Maar ach, dat is dan maar zo. Ik kan best wat meer geld uitgeven aan een aangenaam warme woonomgeving. Tot nog toe valt het gasverbruik ook nog wel mee. Ik vind dat het wel los loopt.

In de linkerkolom noteerde ik wekelijks mijn gasverbruik, alleen ik kon niets meer toevoegen. Misschien ligt het aan mijn instellingen, ik weet het niet, ik kon er niets meer mee. Dus ben ik nu overgestapt naar een tabblad. Bovenin vind je rechts een tabblad. Als je daar op klikt, dan kun je daar precies lezen hoe het gaat met mijn gasverbruik.

17 opmerkingen:

  1. Daar kon je wel 's gelijk aan hebben, hoewel ouder worden??? dat valt nog mee toch.;)
    Maar 'k vond 't vroegâh bij oud-oma ook altijd zo warm in huis (en 't mensje moet, even teruggerekend, ook iets van 65/70 zijn geweest) zij stookte de kamer altijd volop.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mijn bejaarde moeder is het juist ijskoud - ze kan niet goed ademhalen als de temperatuur te hoog is. Maar ik trek altijd een extra trui aan en neem de pantoffels mee als ik daar op visite ga, lekker huiselijk.

      Verwijderen
    2. Heel oud en bejaard ben ik nog niet, maar ik ben toch wel 60+.

      Verwijderen
  2. De temperatuur gaat donderdag een vrije val maken naar nog maar 11 graden overdag, ik denk dat de meeste mensen dan wel weer gaan stoken, mochten ze dat nog niet gedaan hebben.
    Ik denk dat het vooral een gewenning is hoe hoog of laag je de verwarming zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was altijd al een kouwkleum,maar met het ouder worden nog meer.Ik voel het meteen,als de temperatuur beneden de 20 gr is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou natuurlijk best kunnen dat je lichaamstemperatuur een beetje veranderd met het klimmen van de jaren. Een behaaglijke woonomgeving vind ik heel belangrijk. Ik kan me voorstellen dat je de verwarming een beetje hoger zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar. Ik heb als ik stilzit de thermostaat op 20. Anders heb ik een ijskoude neus, handen en voeten. Kleding helpt echt niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je stofwisseling, dus je eigen kacheltje gaat wat lager branden als je over de 60 bent. Als je het vuurtje in de avond wil opstoken moet je even flink bewegen. Maar met een hete kop thee op de bank onder een dekentje is natuurlijk ook een mogelijkheid. Daar kies ik op het moment voor.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een dekentje op de bank zitten en een hete kop thee in je handen.......Ik werk overdag zodat ik 's-avonds vaak pas na tienen op de bank kan zitten en dan ga ik liever naar bed want morgen moet ik weer aan het werk :-) (nu heb ik trouwens koffiepauze ;-)

      Verwijderen
  7. bij mij werkt het net andersom, vond ik het vroeger pas behaagelijk als de temperatuur ruim boven de 20 graden zat , nu vind ik het al gauw benauwd als het warmer is dan 20 graden, het lekkerste vind ik het als het 18 graden is en trek dan ook liever wat warmere kleding aan dan dat ik de verwarming hoger zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeft te maken het regelmatige lichaamsbeweging. Ik loop iedere dag ongeveer 10 km. Zomer en winter, ben man en 54 jaar. Afgelopen winter stond mijn thermostaat overdag op 17"C en dat is voor mij prima. Ik loop overigens gewoon in een polo bij een temp van 14"C buiten. Door regelmatig te bewegen blijven de anderen open en soepel en is de bloedsomloop optimaal. Beweeg je weinig en zit je veel, dan vermindert de bloedsomloop en heb je het dus veel sneller koud. Bewegen bespaart dus en als je buiten beweegt, hoef je je huis ook niet te verwarmen! Bewegen is dus goed voor de gezondheid, de bloedsomloop en de kosten! mvrgr Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de verwarming nog niet gehad (behalve toen de schilders waren geweest en het binnen maar een graad of 15 was, even gestookt tot 18 graden) Als ik het koud heb trek ik een trui aan of pak een beker hete melk, fleecedekentje over de benen.

    Maar van de week zakt de temperatuur goed en dan denk ik wel dat de verwarming aan gaat. Te koud is niet goed voor mijn reuma.

    Als ik het overdag koud heb wil ik nog wel eens een korte wandeling maken buiten. Dan voelt het als ik binnen kom weer warmer aan.

    Geen idee hoe hoog mijn verwarming dit jaar komt te staan. Ik denk niet hoger dan een graad of 19. Maar ik ga niet onnodig in de kou zitten. Dus mocht het 20 graden worden dan is er nog geen man overboord.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de verwarming ook nog niet aan gehad, maar hou er rekening mee dat dat gaat veranderen, de aankomende week. Vandaag en morgen nog niet. Maar als het echt wat frisser word, gaat 'ie wel lekker aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is ook een algemeen bekend feit dat oudere mensen en zieke mensen een iets hogere temperatuur in de woning nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeft het niet te maken met het weer wennen aan de kou na de zomer. Dat heb ik tenminste altijd. Nu vind ik 20 graden ook lekker, maar over 1 maand, staat de kacheltemperatuur weer op 18 graden. Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Zuinigaan.

    Het klopt dat je niet meer het kan bijhouden met een tekst stukje. Ik merkte dat ook. Google is op de hoogte van het probleem. Als oplossing kan je een HTML/Javascript blok er neerzetten en vullen met de waardes zoals je normaal ook altijd doet (via de rich tekst knopje)

    Dan kan je ze weer bijhouden!
    Succes. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat uiteraard graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bemerk hetzelfde bij het ouder worden, heb meer behoefte aan warmte. Maar ook als je moe bent kun je je kouwelijker voelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.