vrijdag 21 oktober 2016

2 abonnementen: verdwaald in de digitale jungle?

Toen ik laatst schreef over de steeds hoger wordende zorgkosten, bedacht ik me, dat ik bij mijn nieuwe verzekering geen vergoeding meer krijg voor een nieuwe bril.
Mijn huidige bril is een bril met multifocale glazen en die brillen zijn nogal duur. De mijne was bijna twee jaar geleden 428 euro. De "oude" zorgverzekering betaalde 225 euro vergoeding.

Beide dochters zijn enthousiast over hun brilabonnement bij Hans Anders. Voor 3 euro per maand mogen ze iedere 2 jaar een nieuwe bril uitzoeken. Dat is 72 euro in totaal. Het is een abonnement dat al een aantal jaren geleden aangegaan is, nu is de prijs 3,50 per maand, maar mijn dochters betalen de oude prijs.

Ik besloot ook een abonnement te nemen, maar dan voor een multifocale bril met glazen in de excellent klasse. Dus besloot ik mij digitaal aan te melden. Er werd digitaal een formulier gemaakt en dat formulier moest geprint en verzonden worden. Mijn printer deed het niet en ik kreeg het pdf bestand niet opgeslagen. Ik had het willen mailen naar mijn werk of naar 1 van mijn dochters, zodat de aanmelding daar geprint kon worden. Dus heb ik het de volgende dag op mijn werk nog maar een keer gedaan. Dat formulier heb ik verzonden en ik dacht dat daarmee de zaak in orde was.

Tot mijn verbazing kreeg ik echter een week na die tijd twee formulieren met een bevestiging plus bij elk van de bevestigingen een definitief aanmeldformulier. Ik heb het formulier van de bevestiging van de tweede dag getekend en verzonden.
Een tijdje later kreeg ik het contract en wijzigingsformulier binnen. Mooi geregeld, dacht ik.
Maar ............... 10 dagen later kwam er nog een contract, met een ander contractnummer, maar wel hetzelfde klantnummer.
Ik blijk 2 contracten te hebben.
Dat was niet de bedoeling!
Ik keek op de site van de bank bij de automatische incasso's die klaarstonden, en jawel hoor, 2x het bedrag zou geïncasseerd worden.

Ik dacht aan het verhaal van Consuminderen en haar Volkskrantabonnement, waar ze er ineens 2 van bleek te hebben en besloot niet te bellen, maar te mailen.
Ik heb het verhaal uitgelegd en heb gemeld dat ik het incasso van het ene contractnummer zou weigeren omdat het nooit mijn bedoeling is geweest om twee abonnementen te nemen en dat er digitaal een fout is gemaakt. Uiteraard wilde ik het andere abonnement wel graag houden.

Volgens de mevrouw van de klantenservice kwam het in orde en werd het ene abonnement gestopt en blijft het andere bestaan.
Ik ben heel benieuwd of het inderdaad zo is. Ik heb als bewijs 2 mailtjes van de klantenservice dat mijn dubbele abonnement gestopt is en dat er nog 1 abonnement over is.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Mocht dat niet zo zijn, dan krijgt dit bericht nog een vervolg!

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je wijs geworden was van de ervaringen van een andere blogger! Hopelijk is het nu inderdaad in orde. Ik ben benieuwd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je er direct over gemaild hebt en dat ze het op gaan lossen. Ik zou het wel scherp in de gaten houden, want je zal de eerste niet zijn waarbij dit niet goed gaat...

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.