zaterdag 21 oktober 2017

35 euro per week - al weer een week met weinig uitgaven

Ook in de afgelopen week heb ik weinig uitgegeven. Dat komt ook doordat ik ziek was. Ik ben pas op woensdag weer eens wat boodschappen gaan doen. Mijn eetlust is nog niet optimaal en dus heb ik minder eten nodig dan normaal.  Ik kan er gewoon langer mee toe.

Wat kocht ik?

 14 - 21 okt. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
GTA = geld terug actie
Voeding
peren* AH 0,78
cottage cheese AH 0,55
kaas, plakjes *, ca 300 gr. AH 2,19
roomkaas, 2x 200gr* AH 1,19
halvarine AH 0,69
1 brood AH 1,29
roggebrood, 500 gr AH 0,93
romaine sla*, 2 kropjes AH 1,29
tomaten, 5 stuks* AH 1,59
spagettipompoen* AH 1,05
prei, 2x  AH 0,55
sperziebonen, diepvries AH 0,62
gember, vers,  85 gr AH 0,56
pasta AH 1,29
luxe kwark, 2x 500 ml* AH 1,77
Snacks 0,00
brie, 2x 200 gr* AH 1,59
Dranken
melk, 2 liter AH 1,39
Kat 0,00
Verzorging 0,00
TOTAAL 19,32

Ik kocht vrij veel kaas, in totaal voor ruim 5,50 euro, want dat was in de aanbieding. Die kaas is ook nog lang niet op, die is nog wel een tijdje houdbaar en ik moet zeggen: heerlijke kaas!
Verder kocht ik nogal wat groenten, ook voor de vriezer heb ik wat ingeslagen.
De spagettipompoen is een probeersel.
Spagettipompoen

Ik heb er nog niets mee gedaan.
Ik ga op zoek naar recepten!

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk de je een spaghettipompoen kocht. Dat staat al lang op mijn verlanglijstje maar hier nog niet gespot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren hier bij de AH in de aanbieding. Ze zien er overigens meer uit als een meloen dan een pompoen. Ze zijn langwerpig, en niet rond, zoals de meeste pompoenen. Ik voeg een plaatje toe!

      Verwijderen
  2. Saghetti pompoen staat in ah allerhande. Tips en uitleg daarover ah / allerhande / spaghettipompoem

    Als je de pompoen door snijdt is het al draderig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel goed dat er steeds meer variatie in groenten te koop is, ook bij de grotere supermarkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met spaghetti pompoen kun je alles maken, heerlijk.
    Wij kweken ze al een paar jaar en dat zijn zomer spaghetti courgettes en wij maken ze zo klaar: doormidden snijden, pitjes er uit halen, de snijkanten insmeren met wat olie.
    Met de snijkanten naar benedenin de oven plaatsen en 45 minuten op 180gr.
    Er uithalen let op gloeiend heet, en uitschrapen met een vork of lepel.
    Verder maak je tijdens dat de sp pompoen in de oven staat een lekker spaghetti sausje met of zonder vlees.
    De spag pompoen is wel erg nat maar wij vinden dat niet erg, het is toch nat van de pompoen zelf.
    Wij vinden het super lekker en licht verteerbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.