zaterdag 14 september 2019

Weinig geld uitgegeven aan boodschappen

De afgelopen week was ik ziek en dat kun je merken aan de boodschappen. Ik had weinig eetlust en dan kun je erg lang doen met je boodschappen.
De tempeh was afgeprijsd vanwege bijna over de datum, maar het duurde nog 3 dagen voordat die datum bereikt was. Ik heb er dus nog 3 volle dagen van gegeten. Er zit 250 gram in, dus een mooie bron van eiwit voor mijn warme prak!
De kaas was in de aanbieding en ik kon het even niet laten om daar wat van aan te schaffen. Het was twee weken geleden dat ik kaas kocht, ik doe er tegenwoordig voor mijn doen best lang mee. Ik eet  regelmatig van een boterham of een cracker met heerlijke kaas. Ik weet wel dat kaas milieuvervuilend is, en ook dat er goedkopere soorten te koop zijn, maar van deze kaas kan ik heel erg genieten.

7 - 14 sept '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
appels, 605 gr* AH 0,78
pruimen, 236 gr* AH 0,56
crackers @ AH 1,05
Goudse kaas* (3,50 voordeel) AH 4,28
roomboter* AH 1,94
2 luxe broodjes* AH 0,58
2 potten appelstroop* AH 2,78
4 potjes met groenten* (2,48 voordeel) AH 3,00
800 gr sperziebonen* AH 0,94
bio champignons @ AH 1,10
grote bloemkool* AH 1,29
tempeh @ AH 1,03
sap bosbes/blauwebes* AH 1,36
sojatoetjes, 2 pakken* AH 2,24
Snacks/ hapjes  0
Dranken  0
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 22,93
Diversen
zegels AH 2,00
schoenveters  schoenmaker 2,75
TOTAAL DIVERSEN
TOTAAL 27,68

4 opmerkingen:

  1. Een mooi lijstje met veel groenten! Eb zo nu en dan lekker blijven genieten van kaas, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat netjes! Hier kopen we ook minder kaas, maar als we het eten dan meteen dat wat we echt lekker vinden. De kinderen mogen zelf uitkiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je af en toe bewust kiest voor kaas, zou ik inderdaad gewoon de lekkerste nemen! Probeer ik ook te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik had ook tempeh aan de datum, een koopje zo. Ik heb ze wel meteen die dag gebakken en gemarineerd, en dan blijft het weer een paar dagen goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.