zondag 5 april 2020

Een Moeilijke Dag


Op Facebook gezien:

“Vandaag was een Moeilijke Dag," zei Pooh.
Er was een pauze.
"Wil je erover praten?" vroeg Knorretje.
"Nee," zei Pooh na een tijdje. "Nee, ik denk niet dat ik dat wil."
"Dat is oké," zei Knorretje, en hij ging naast zijn vriend zitten.

"Wat doe je nu?" vroeg Pooh.
"Niets eigenlijk," zei Knorretje. "Maar ik weet wat Moeilijke Dagen zijn. En ik wil daar meestal ook niet over praten, op zo’n Moeilijke Dag.
"Maar weet je," vervolgde Knorretje, "Moeilijke Dagen zijn zoveel makkelijker wanneer je weet dat er iemand voor je is. En ik zal er altijd zijn voor jou, Pooh."
En Pooh zat daar zomaar wat te zitten, zijn heel Moeilijke Dag door zijn hoofd te malen, terwijl stevige, betrouwbare Knorretje zwijgend naast hem zat, te bengelen met zijn korte beentjes.... En Pooh bedacht dat zijn beste vriend helemaal gelijk had.

Uit een boek van Winnie de Pooh, geschreven door A.A. Milne, illustraties van E. H. Shepard. 

Ik publiceer dit met heel veel liefdevolle gedachten voor iedereen die een Moeilijke Dag heeft. 

Laten we allemaal zo vaak mogelijk een Knorretje zijn voor wie ons nodig heeft in deze bijzondere tijd. 
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb je ergens hulp bij nodig? Aarzel dan niet, en laat het weten op www.nietalleen.nl of bel naar 0800-1322. We zijn er voor elkaar, zeker nu!


4 opmerkingen:

  1. Ik herlees Winny de Pooh regelmatig! Zoveel wijsheden op zo’n eenvoudige manier verteld. Wat leuk Aaf dat je dit gepost hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hè! Fijn om hem ook hier tegen te komen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Aaf voor het delen, erg mooi en ontroerend. Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.