zondag 16 mei 2021

Het is weer tijd voor de meterstanden - verbruik in week 19

Iedere zondag noteer ik,  als ik thuis ben, mijn meterstanden. Dat doe ik al járen. Ooit op papier en nu al weer heel lang digitaal in een excel-rekenprogramma. Het noteren helpt mij om te kijken om te kijken of mijn verbruik om wat voor reden dan ook uit de hand loopt.

Verbruik gas en stroom in de afgelopen week

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 19):

GAS ->  3,8 m3.
In week  18 gebruikte ik 16,7 m3.

STROOM ->  10  kWh
In week 18 gebruikte ik 11  kWh.

De verwarming hoefde in de afgelopen week nauwelijks aan, het was qua temperatuur een redelijk aangename week. Het mag van mij nog wel wat warmer worden!

Kosten voor gas en stroom

Wat kost dat verbruik van deze week?
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: € 5,10.

En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, dus alleen het gas en de stroom, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij, maar de teruggaaf energiebelasting (= dit jaar €10,75 per week) gaat daar dan weer af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.