zondag 26 november 2023

Geen deals aangeschaft in de Black Friday week

Ik heb me niet laten verleiden in de afgelopen week en ik heb geen speciale deals aangeschaft.
Niet dat ik helemaal niets gekocht heb, wel boodschappen en wel 2 cadeaus voor 5 december, maar dat waren geen Zwarte Vrijdag aanbiedingen. Gewoon dingen van een verlanglijst, boodschappen en weekaanbiedingen in de supermarkt.
Ik kocht nog wel voor een heel jaar nieuwe hoortoestelbatterijen en dat was een aanbieding met 10% korting. Maar die aanbieding is 2x per jaar, vaste prik. Jaarlijks in april en in november. En ik bestel altijd voor een heel jaar.
Niet speciaal Black Friday.

Verder helemaal niets.
Ik had dan ook het idee ,dat ik helemaal niets van al die Black Friday aanbiedingen nodig had.
Moest ik mij inhouden?
Nee, dat helemaal niet.
Blijkbaar ben ik redelijk goed bestand tegen het reclamebombardement dat op consumenten losgelaten wordt.
Het scheelt waarschijnlijk wel dat er bij mij geen reclamefolders op mijn deurmat vallen en ik niet vaak in winkels kom.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb gewacht op de deals van black friday.
    Het scheelde mij 30 euro op vitamines en magenesium wat ik altijd koop.
    En ik heb een vest voor de helft van de prijs en een dikke badjas die 25 euro goedkoper is.
    Deze artikelen stonden langer op de lijst en wachten werd beloond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de valreep toch. De kou komt er aan dus wat extra voorraad vogelvoer besteld met korting.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben totaal niet gevoelig voor dit soort aanbiedingen. Ik koop wat ik nodig heb, dat is nooit anders geweest. Ik let er niet eens op. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De papieren folders bekijk ik altijd wel en zag niets dat ik nodig had. De andere reclames die in nieuwsbrieven en reclames op computer en mobiel voorbij komen klik ik nooit. Dus geen idee of ik wat ben misgelopen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afgelopen week moest ik voor mijn bejaarde moeder op zoek naar verbandschoenen vanwege oedeem. Spittend door het internet, stuitte ik toen ook op een paar schoenen die voor mijzelf heel erg praktisch leken te zijn. Bij Z.alando waren ze ook nog in de BlackFriday-aanbieding, maar omdat ik erg tegen deze verkooprtruc ben, liet ik de schoenen lekker liggen.
    Toch bleven ze een beetje rondspoken in mijn hoofd, en op zaterdagmiddag ging ik nog eens kijken op de site. Verhip, heel toevallig (?) was er nog één paar in mijn maat beschikbaar en dit keer met Cyberweekend-korting! Ik besloot ze te bestellen. Maar bij Zalando kan dat alleen als je een account aanmaakt en je aanmeldt voor duizend en een nieuwsbrieven en klantprofielen. Werd ik misselijk van. Dan maar geen schoenen.
    Toch nog even gegoogeld op merk en type schoen. Kom ik bij de fabrikant uit, die ze zonder aanbieding of account voor 5 euro minder gewoon kan leveren!
    Ik hoop dat ze lekker zitten.
    Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Black Friday loont zich alleen als je een lijstje hebt van dingen die je nodig hebt én als je de normale prijzen kent.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.