zaterdag 25 november 2023

Boodschappen en opmaken voorraad in de afgelopen week: heel weinig uitgegeven!

Aan boodschappen gaf ik maar weinig uit, voornamelijk doordat ik maar weinig kocht.
Een goedkope week, deze keer!
Ik profiteerde van aanbiedingen en ik kocht ook enige afgeprijsde voeding. Het mueslibrood ging meteen in de vriezer en blijft daar nog wel een tijdje goed. Fruit had ik nog veel in huis, ik kocht ruim een week geleden veel bananen en mandarijnen en ook kakifruit.

Nieuwe aankopen

18 -25 nov. 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
kakifruit, 4 stuks* AH 1,58
haringfilet, gerookt BB AH 2,69
6 krentenbollen Lidl 1,69
500 gr mueslibrood @ Plus 1,49
geitenkaas @ AH 3,10
jam AH 1,19
vegan gehaktballetjes Lidl 1,69
3 preien, 700 gram* AH 1,00
1 knolselderij* AH 0,99
2 x 1 kg gele uien* Plus 1,29
sambal brandal Plus 1,35
Snacks/ hapjes    
choco pinda's 200 gram
Plus 1,19
Dranken    
2 liter sojamelk AH 1,60
TOTAAL   20,85

Gebruikt uit voorraad:

18 -25 nov. 23

  prijs per verpakking gebruikt
Voeding    
100 gram blauwe bessen (vriezer) 5,29 0,53
100 gram havermout (een beetje over datum) 1,55 0,31
2x vriezermaaltijd met pasta en zalm   4,00
tomatenpuree 0,60 0,60
150 gram volkoren pasta 1,29 0,38
potje pesto 1,15 1,15
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
3 liter sojamelk 0,80 2,40
TOTAAL   9,37

Ik kookte havermoutpap en deed daar blauwe bessen bij. Verder kookte ik pasta, die ik combineerde met gehaktballetjes. prei, ui, pesto en tomatenpuree.
Verder gebruikte ik recent gekochte voeding zoals brood, tomaten, aardappels en eieren.

9 opmerkingen:

  1. Als de havermout over datum was dan was de prijs waarschijnlik rond de49 cent voor ehethele pak toen je het kocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, de havermout was eind 2021 wel wat goedkoper, niet hel veel, ik betaalde toen €1,45 voor een pak.

      Verwijderen
  2. Heerlijk havermout, ik eet het elke ochtend als onbijt, met een halve banaan, gemixte ongebrande noten en wat cocosrasp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak jij pap van havermout?
    En zo ja, kook je die met water of melk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook half water en half melk. Dat is minder machtig.

      Verwijderen
    2. Ook geen suiker en roomboter?

      Verwijderen
    3. Roomboter in de havermout? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Suiker doe ik er nooit in, wel vloeibare zoetstof, wat kaneel en kardemompoeder.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.