Ineens had mijn TV heel vaak geen contact meer met het modem. Sinds ongeveer een week. Volgens de foutmelding lag het aan de kabel tussen de TV ontvanger en het modem, want de verbinding was niet goed. Het was een oude kabel, misschien zat er een breuk in of was één van de stekkers een beetje stuk waardoor hij slecht contact maakte.
Dus kocht ik een nieuwe kabel.
Dan moest het probleem opgelost zijn, dacht ik.
Maar nee hoor, de foutmeldingen bleven komen en TV kijken kon ik eigenlijk niet. Soms wel even 5 minuten, maar daarna was het mis en kwam er weer een foutmelding. Dan moest ik volgens de melding het modem opnieuw opstarten of de TV ontvanger opnieuw opstarten, maar dat hielp helemaal niets.
Hoewel mijn WiFi het wel deed, was mijn conclusie, dat het aan het modem lag, dat ik op mijn TV steeds foutmeldingen kreeg. Het modem was bijna 10 jaar oud, ontdekte ik.
Ik logde in op de KPN site en vond al snel dat mijn huidige modem inderdaad verouderd was en dat gratis omruil mogelijk was. Ik bestelde het modem op zaterdag 3 mei en dan duurt het nog wel een tijdje voordat het nieuwe modem bij mij in huis is, maar gisteren was het zo ver, ik kon het afhalen bij de AH en mijn oude modem daar inleveren en naar de KPN sturen.
Het was even wat gedoe met WiFi wachtwoorden, maar al snel had ik weer internet op mijn telefoon en op mijn PC. Toen de TV opgestart, en ook die doet het weer helemaal goed.
Heel fijn!
Ik moest me de afgelopen dagen behelpen met het terugkijken van TV programma's via de NPO.
Moraal van het verhaal: de foutmeldingen hadden eigenlijk moeten melden dat het modem stuk was, of in ieder geval de poorten voor de TV (ik heb namelijk alle poorten geprobeerd), maar dat deden ze niet, de foutmeldingen hadden het over een verbroken contact tussen modem en TV.
Ook het internet viel met het oude modem nogal eens uit, ongeveer 1x per maand. Dan hielp het altijd om het modem opnieuw op te starten. Misschien is dat opstarten nu ook verleden tijd?
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
donderdag 8 mei 2025
Een nieuw modem!
Labels:
TV

Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
3 opmerkingen:
Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën of fascistische opmerkingen) worden niet geplaatst.
Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ik kreeg daar mail over van Oidido, dat mijn modem verouderd was en dat ik een nieuwe kon bestellen omdat mijn oude binnenkort niet meer ondersteund zou worden. Als DHL zijn werk goed doet komt de nieuwe vandaag.
BeantwoordenVerwijderenBij ons viel TV en internet uit op 27 april op vrijdag, de monteur kon pas de volgende donderdag komen, bijna een week!. Op dinsdag kreeg ik telefoontje dat er in de middag al een monteur kon komen, maar helaas kwam hij tot de conclusie dat het niet aan de binnenboel lag maar het probleem onder de grond zat. We wonen buiten het dorp en hebben nog oude kabels. Hij belde KPN en vrijdag 2 mei zouden die komen, helaas kwam er niemand. Na weer bellen met de provider bleek de melding aan KPN niet te vinden en werd er opnieuw een melding gemaakt. Kreeg alleen de bevestiging dat ik bericht zou krijgen, nog geprobeerd met KPN contact te leggen maar als je bij hen geen klant bent kunnen ze niks. Dinsdag kwam er zonder melding vooraf een monteur langs, die melde dat zijn metingen ook aangaven dat het onder de grond mis was, maar hij had geen mogelijkheid zelf te graven, waarschijnlijk pas vandaag.
BeantwoordenVerwijderenMaar gistermorgen kreeg ik telefoontje dat ze toch op woensdag zouden komen. Met graafmachine werd een strook voor onze tuin de kinderkopjes uitgegraven en konden ze bij de gebroken kabel en werd het gerepareerd.
In de tussentijd hebben via de buren wel internet gehad en we hebben nog een mogelijkheid met ander kastje NPO 1,2 en 3 te ontvangen.
Gaan vandaag eens bellen of we compensatie krijgen voor deze lange storing
De modems die je via een provider krijgt zijn van matige kwaliteit. Zelf heb ik een eigen FritzBox, dan heb je nooit problemen. Het is wel wat lastiger installeren, zeker met een TV box van de provider.
BeantwoordenVerwijderen