dinsdag 21 augustus 2007

Borkum


Afgelopen maandag ben ik met drie vriendinnen naar Borkum geweest. Het was een goedkoop reisje, een combikaart met bus-en-boot-retour in één vanaf de stad Groningen.
Het is een mooi eiland, toch weer heel anders dan Ameland of Schiermonnikoog waar ik wel vaker geweest ben. Heel Duits, met wel vier ziekenhuizen en ouderwetse strandstoelen en strandtentjes. We hebben uren langs het strand gelopen, tot we op het naaktstrand kwamen. Veel oudere blote mensen, die allemaal heel erg bruin waren. Daar ver weg op het noorderstrand was een strandpaviljoen met sauna, speciaal voor de gasten op het naaktstrand. In het paviljoen hebben we geluncht. Een oudere man maakte grapjes, volgens hem was het tot afgelopen jaar verplicht bloot de consumpties te gebruiken. Het was schitterend weer, behalve aan het einde van de middag, toen onweerde het en wisselden de buitjes elkaar af.
Je kunt er uitgebreid winkelen, kleding, schoeisel, alle mogelijke souvenirs en natuurlijk schepjes en visnetjes. Ik ben niet zo'n liefhebber van winkels in prullaria en strandartikelen, dus heb ik op een bankje lekker een krantje zitten lezen, terwijl de drie vriendinnen hun slag sloegen in de winkeltjes. Die zijn naar huis gegaan met veel Duitse worstjes en Duitse conserven.
Strand Borkum

strandboulevard Borkum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.