vrijdag 9 november 2007

Geen 2e hypotheek

09/11/2007
Op 8 november vertelde ik hier dat ik een lening heb in afwachting van mijn 2e hypotheek. Waarom die lening? Mijn huis had een voor- en achtergevel die niet van steen was, maar van houten platen met houten deur- en raamkozijnen. Alles was erg slecht geïsoleerd, de inbraakbeveiliging was om te huilen en de deur- en raamkozijnen waren op de benedenverdieping verrot. Ramen en deuren sloten slecht of waren alleen met veel geweld te openen. Toen heb ik besloten tot kunststof kozijnen en gevelpanelen. De verbouwing is inmiddels afgerond, de hele achtergevel is vervangen, maar omdat vooral in de verenigde staten veel gedoe is op de hypotheekmarkt en en ook in Nederland daardoor problemen zijn ontstaan bij de hypotheekverstrekking, duurde het volgens het financieringsbureau heel lang voordat ik een hypotheek kon krijgen. Pas ongeveer 10 dagen geleden kreeg ik een offerte. Toen ben ik gaan praten met mijn jongste dochter. We hebben besloten geen gebruik te maken van de offerte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.