dinsdag 11 november 2008

Energieverbruik

11/11/2008 - Energieverbruik

Vanaf begin oktober houd ik weer wekelijks mijn energieverbruik bij. Vergeleken met afgelopen jaar heb ik veel bezuinigd. Toen verbruikte ik in de eerste 5 weken 135 m2 gas en 213 kWh elektriciteit. De afgelopen 5 weken heb ik 53 m2 gas verstookt en 129 kWh elektriciteit. Ik zet de thermostaat nu iets lager dan afgelopen jaar. Overdag op 18 graden, ‘s avonds op 19 graden. Maar het verschil komt voornamelijk doordat mijn jongste dochter nu op kamers woont. Ze hoefde niet zoveel uren naar school en was veel thuis. Zo werd de verwarming meer gebruikt en de computer natuurlijk ook. Ook douchet ze door-de-weeks nu niet meer hier, maar op haar kamer.
Een flinke bezuiniging dus, maar dat lukt me volgend jaar niet nog een keer, lijkt mij!

Hoeveel verbruik jij per week?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.