donderdag 13 november 2008

Een recessie?

13/11/2008 – Een recessie?

Hebben jullie het bedenkelijke gezicht van Wouter Bos gezien? Volgend jaar gaat de economie krimpen. Het zat er aan te komen natuurlijk, met al het zware weer op economisch gebied! Ik doe het helemaal verkeerd eigenlijk, ik houd te veel geld over om mijn schuld en hypotheek af te lossen. In feite zouden we door moeten gaan met veel geld uitgeven, dat is goed voor de economie. Als we met ons allen veel minder kopen, dan komt de economie helemaal tot stilstand, moeten winkels sluiten en bedrijven moeten dicht. Als ik om me heen kijk op mijn werk, is iedereen nog even hard aan het geld uitgeven, dus aan mijn collega’s ligt het niet, als het volgend jaar minder goed gaat. Ik kocht al zo weinig mogelijk en bezuinigde al voor deze Icesave crisis. Duidelijk is dat banken en verzekeringsmaatschappijen geld verloren hebben, maar waarom heeft dat zo’n sterke neerslag op bijvoorbeeld de uitzendbranche? Alles gaat gewoon door, zou je denken. Iedereen die een vast inkomen heeft, gaat gewoon door met zijn gewone leventje. Snappen jullie waarom veel tijdelijke krachten en uitzendkrachten ontslagen worden? Zou het zo zijn dat er nu meer mensen dan in het begin van het jaar ernstig in de schulden komen? En waardoor dan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.