vrijdag 6 maart 2009

Waarom zijn mijn weekboodschappen zo duur?

06/03/2009
Dat is op dit moment de vraag die mij bezighoudt. Ik geef per week tenminste 30 euro uit aan boodschappen. Mijn warme maaltijden kook ik voor gemiddeld 1,- per persoon per dag. Brood koop ik in het begin van de week bij AH, ik heb dan 72 boterhammen voor 2 euro = nog geen 3 cent per sneetje. Ik eet 4 à 5 boterhammen per dag, besmeerd met de goedkoopste halvarine van de AH, 39 cent per doos. Twee boterhammen beleg ik met goedkope kaas, de overige met dun pindakaas, appelstroop of sandwichspread. Ik doe eindeloos over de potten beleg. Tussendoor drink ik thee en oploskoffie. Daarnaast eet ik elke dag 2 à 3 stuks fruit. Dit fruit probeer ik zo goedkoop mogelijk te kopen, maar ook weer niet in grote hoeveelheden, zodat ik niets weg hoef te gooien.
Jongste dochter komt op vrijdagavond, eet mee en gaat op zondagavond na het warme eten weer weg. Oudste dochter komt ook wel eens eten, maar ik eet ook regelmatig bij haar, dus dat kun je ongeveer tegen elkaar wegstrepen.
Zo op het eerste gezicht zou je denken dat ik met het hierboven beschreven gebruik geen 30 of 35 euro per week hoef uit te geven. Waar gaat dit aan op? Ik moet jullie zeggen, ik heb geen idee! Zouden het de chocolade paaseitjes zijn? De koekjes en biscuitjes die dochter eet? Naar mijn idee loopt het zo’n vaart niet met de hoeveelheden snoep en koekjes die er hier doorheen gaan.
Natuurlijk heb ik ook 2 poezen, die ook graag op zijn tijd willen smullen en uiteraard moeten ze ook nog poepen en plassen, dus dat kost ook wel wat, gemiddeld al gauw 5 euro per week.
Ik ga de komende tijd eens precies noteren wat we eten en ik ga proberen daar de kosten van te berekenen. Misschien verkijk ik me wel op de kosten van mijn eigen eetpatroon. Dat fruit kost natuurlijk ook wel wat.
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.